11.10.2018 № 1093
|
Міністр
|
Л. Гриневич
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
11.10.2018 № 1093
Зміст дистанційного курсу
|
||
Кількість годин
|
Модулі/теми
|
Зміст
|
5
|
Модуль 1. Компетентнісний підхід до навчання
|
- Компетентнісний потенціал освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти (87-2018-п)
.
- Формування ключових компетентностей в учнів початкової школи: навчання через дію.
- Підходи до формування ціннісних ставлень в учня початкової школи.
|
5
|
Модуль 2. Наскрізні уміння та їх роль у навчанні учнів
|
- Суть поняття "наскрізні уміння".
- Яку роль відіграють наскрізні уміння у здобутті учнями освіти.
- Системний підхід до формування наскрізних умінь під час вивчення предметів різних освітніх галузей.
|
5
|
Модуль 3. Конструювання навчальних програм
|
- Типова освітня програма, її структура. Змінні та незмінні компоненти.
- Як розробляти навчальні програми. Конструктор навчальних програм.
|
5
|
Модуль 4. Планування освітньої діяльності
|
- Підходи до календарного та поурочного планування в НУШ (на прикладі навчальних предметів та інтегрованих курсів).
- Планування навчального дня та заняття. Гнучке варіативне планування.
|
5
|
Модуль 5. Способи інтеграції освітнього змісту
|
- Інтегратори освітнього змісту: тема, проблемне питання, текст, спосіб діяльності.
- Організація освітнього процесу учнів під час вивчення інтегрованих курсів.
- Як розробити інтегроване навчальне заняття. Інтеграція видів діяльності учнів.
|
5
|
Модуль 6. Педагогіка партнерства
|
- Як побудувати партнерські відносини учителя та учня.
- Організація групової взаємодії учнів на уроках.
|
5
|
Модуль 7. Організація навчального діалогу в освітньому процесі
|
- Навчальний діалог. Структура та функції.
- Проблемне питання. Проблемна ситуація. Формулювання проблемних запитань.
- Способи організації діалогової взаємодії. Роль учителя у діалозі.
|
5
|
Модуль 8. Виховання лідера у НУШ
|
- Виховання лідерських якостей учнів.
- Формування громадянських та демократичних цінностей в учнів.
|
5
|
Модуль 9. Сучасні технології навчання у початковій школі
|
- Технологія розвитку критичного мислення.
- Інтерактивні технології.
- ТРВЗ-технологія.
- Проектна технологія.
|
5
|
Модуль 10. Освітнє середовище класу
|
- Динамічне освітнє середовище: рекомендації до організації.
- Функціональний підхід до оформлення класної кімнати. Застосування різних осередків в освітньому процесі.
|
5
|
Модуль 11. Інклюзивне навчання
|
- Створення безпечного дружнього середовища в класі.
- Асистент учителя. Як правильно розподілити педагогічні ролі та функції.
- Врахування принципів інклюзивної освіти у відборі дидактичних матеріалів.
|
5
|
Модуль 12. Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ
|
- Система формувального оцінювання. Вербальне оцінювання. Портфоліо учня.
- Оцінювання компетентностей учнів початкової школи.
- Самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
- Конфіденційність оцінювання.
|
Примірні технічні вимоги
|
||
Характеристика курсу
|
Вимоги
|
|
Складові навчальних матеріалів
|
- не менше 60 навчальних відео (по 5 для кожного модуля), роздільна здатність не гірше 1920 х 1080; бітрейт: 320 кбіт/с, без артефактів комп'ютерної графіки у відео, тривалість не більше 10 хв.;
- не менше 60 навчальних текстових додатків (по 5 для кожного модуля) з методичними й дидактичними матеріалами у форматі pdf (роздільна здатність не гірше 1280 х 720);
- не менше 360 міжлекційних запитань;
- не менше 180 модульних запитань;
не менше 36 запитань у фінальному іспиті.
|
|
Компоненти дистанційного курсу
|
- програма навчання;
- графік навчання;
- система оцінювання результатів, умови видачі сертифіката;
- розроблення відеолекцій з використання анімації, візуального супроводу й динаміки (роздільна здатність 1920 х 1080; бітрейт: 320 кбіт/с, без артефактів комп'ютерної графіки у відео);
- розроблення обкладинок до відеолекцій із зазначенням назви курсу, теми лекції, ініціалів авторів лекцій курсу;
- розмір: 1920 х 1080 пікселів; розширення не гірше 300 dpi;
- розроблення тестових завдань різних типів (з вибором однієї правильної відповіді серед декількох варіантів відповідей;
з вибором декількох правильних відповідей серед декількох варіантів відповідей; на встановлення відповідності);
- розроблення додаткових навчальних матеріалів (у форматі pdf);
- упорядкування банку тестових завдань з групуванням по категоріях;
- формування індивідуальних та загальних звітів за результатами навчання користувачів курсу з можливістю фільтрування по декількох параметрах одночасно.
|
|
Формування системи обліку користувачів дистанційного курсу
|
- онлайн реєстрація користувачів курсу;
- наявність функції аутентифікації користувачів курсу;
- доступ до модулів системи за допомогою web-інтерфейсів;
- архівація дій користувачів усіх рівнів доступу;
- перегляд статистики тестування, кількість пройдених лекцій/модулів, виконаних завдань, слухачів, які отримали сертифікат;
перегляд відео, веб-сторінок курсу;
- імпорт завдань, сформованих у вигляді формату XML, до бази завдань;
- автоматичне генерування сертифіката для користувача курсу в разі успішного завершення навчання.
|
|
Формування статистичних звітів
|
- кількість зареєстрованих учасників на курс;
- успішність слухачів курсу: кількість пройдених лекцій/модулів, кількість виконаних завдань, кількість слухачів, які отримали сертифікат;
- кількість переглядів відео;
- кількість переглянутих веб-сторінок курсу;
- вік і стать слухачів курсу;
- дані про географічне розташування;
- кількість виконаних/не виконаних завдань/тестових завдань.
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|