НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
25.09.2018 № 506

Про розгляд проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік"

Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI (1861-17) , розглянувши проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо доцільності прийняття проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018, із зауваженням та пропозиціями до нього, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку, а також Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет. Інтернет.
Голова НКРЗІ
О. Животовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
25.09.2018 № 506

ВИСНОВОК

НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

до проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018

Проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018 (далі – законопроект № 9000) спрямований на врегулювання відносин щодо формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду та затвердження бюджетних призначень головним розпорядникам коштів Державного бюджету України на 2019 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами.
За результатами опрацювання законопроекту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, вирішила висловити позицію про доцільність його прийняття із такими зауваженням та пропозиціями.
1. Законопроектом передбачено доходи Державного бюджету України на 2019 рік від сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в сумі 2 809 845,3 тис. грн, що в порівнянні з 2018 роком збільшено на 269 619,8 тис. грн., тобто на 10,6 відсотків.
Разом з тим, проектом Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (2755-17) щодо ставок деяких податків", реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018, (далі – законопроект № 9085) передбачено підвищення ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України на 9 відсотків.
У зв’язку з цим, відповідні положення законопроекту № 9000 потребують додаткових розрахунків та обґрунтування.
При цьому, рішенням НКРЗІ від 19.09.2018 № 493 затвердженого висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття законопроекту № 9085, оскільки запропоновані законопроектом зміни в частині підвищення ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України не створюють сприятливих умов діяльності у сфері телекомунікацій, погіршують умови розвитку ринку телекомунікацій та не вирішують питання ефективного використання обмеженого природного ресурсу - радіочастотного.
Водночас НКРЗІ надано пропозиції щодо внесення змін до статті 254 Податкового кодексу України в 2 етапи, які окрім збільшення дохідної частини державного бюджету від сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом лише за окремі діапазони радіочастот та види радіозв’язку на загальну суму 694 млн. грн. (339,1 млн. грн. – у 2019 році; 354,9 млн. грн. – у 2020 році), забезпечать ефективне використання обмеженого природного ресурсу, у тому числі стимулювання подолання фрагментації радіочастотного ресурсу України та розвитку телекомунікаційних послуг, розширення їх асортименту для задоволення потреб споживачів у цих послугах.
З огляду на вказане, законопроект № 9000 в частині доходів Державного бюджету України на 2019 рік від рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України потребує узгодження з пропозиціями, висловленими у висновку НКРЗІ до законопроекту № 9085.
2. З метою належного та безперебійного функціонування НКРЗІ, як державного колегіального органу у сфері телекомунікацій, інформатизації, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв’язку, необхідно додаткове збільшення видаткової частини по КПКВ 5561010 "Керівництво та управління у сфері регулювання зв’язку та інформатизації" в сумі 8 524,7 тис. грн. (детальне обґрунтування наведене у додатку).
Додаток: на 3 арк.
Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у
сфері зв’язку та інформатизації
О. Животовський
Додаток
до Висновку Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації,
до проекту Закону України "Про Державний бюджет
України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018

ДОДАТКОВІ ОБҐРУНТУВАННЯ

збільшення видаткової частини по КПКВ 5561010 "Керівництво та управління у сфері регулювання зв’язку та інформатизації"

Для повноцінного та безперебійного функціонування НКРЗІ додатково необхідно 8 524,7 тис. грн., з них на видатки розвитку – 4 727,5 тис.грн., на видатки споживання – 3 847,2 тис. грн.
Враховуючи необхідність придбання офісного приладдя, конвертів, марок, паперу; частин та придання до оргтехніки та комп'ютерної техніки; картриджів, тонерів для багатофункціональних пристроїв, та інших матеріалів необхідні додаткові кошти в сумі 559,8 тис. грн.
На оплату послуг (крім комунальних) додатково необхідно 1 839,3 тис. грн., з них:
Для створення комплексної системи захисту інформації локальної обчислювальної мережі НКРЗІ, забезпечення необхідних умов для захисту від несанкціонованого доступу, забезпечення цілісності, конфіденційності та доступності публічної інформації, захисту від спотворення або знищення інформації, необхідні додаткові кошти у сумі 500,0 тис. грн.
З метою надання консультаційних послуг з питань систем та технічних питань, періодичний інструментальний контроль КТЗІ на ОІД та періодичний інструментальний контроль захищеності інформації на об’єкті ЕОТ, необхідні додаткові кошти на оплату послуг з технічного захисту інформації у сумі 130,0 тис. грн.
На оплату послуг, пов’язаних з програмним забезпеченням необхідні додаткові кошти для:
- оплати послуг з сервісної підтримки обладнання FortiGate – 100,0 тис. грн.;
- оновлення антивірусного програмного забезпечення 'ESET Endpoint Protection Advanced' - 90,0 тис. грн.;
- для закупівлі загального ліцензованого програмного забезпечення Системи обліку номерного ресурсу телекомунікаційної мережі загального користування України, як загальнодержавної бази даних номерного ресурсу додатково необхідно 210,0 тис. грн.;
- супроводження програмного забезпечення, оновлення компонентів програмного забезпечення з питань кадрового діловодства, консультування користувачів, додатково необхідно 200,00 тис. грн.
На оплату інших комунальних послуг (відшкодування витрат за сигналізацію, охорону, прибирання приміщень) та інших послуг, передбачених законодавством необхідно 319,3 тис. грн.
Окрім того, необхідні кошти на представницькі цілі у розмірі 100,0 тис. грн., які необхідні для належного рівня прийому і обслуговування іноземних представників і делегацій, які прибуватимуть на запрошення для проведення переговорів з метою здійснення міжнародних зв’язків, установлення та підтримання взаємовигідного співробітництва.
На оплату інших послуг (впорядкування документів та обслуговування комп'ютерного обладнання) додатково необхідно 190,0 тис. грн.
З метою здійснення перевірок та для участі в заходах міжнародного характеру НКРЗІ на відрядження додатково необхідні видатки у сумі 1 398,1 тис. грн.
На дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм додатково необхідні кошти у сумі 1 200,0 тис. грн., а саме:
- розробка та впровадження економічної моделі розрахунків ставки термінації вхідного міжнародного трафіку, як основної складової витрат при формуванні тарифів за послуги міжнародного роумінгу – 520,0 тис. грн.;
- розробка економічної моделі надання телекомунікаційних послуг ефективним оператором телекомунікацій (загальнодоступної (універсальної) послуги, надання в користування кабельної каналізації електрозв’язку, надання в користування каналів електрозв’язку) – 680,0 тис. грн.
На придбання обладнання і предметів довгострокового користування потреба становить 3 077,5 тис. грн., а саме:
- закупівля комп’ютерів (140 шт.) (персональні комп’ютери, якими оснащено автоматизовані робочі місця співробітників НКРЗІ вироблено(зібрано) у 2006 році (станом на серпень 2018 року мінімально допустимі строки корисного використання таких засобів перевищено більше ніж у 2-а рази), тенденції пришвидшення проценту виходу з ладу такого обладнання, незадовільної швидкодії наявних ПК при роботі з сучасним програмним забезпеченням (ОС Windows 7/8/8.1/10, пакет MS Office 2010 та більш нові версії, Bizagi BPM Modeler, сучасні версії веб-браузерів) та виходячи з необхідності забезпечення безперервності роботи співробітників НКРЗІ пропонуємо розглянути можливість закупівлі у 2019 році настільних комп’ютерів)- 2 650,0 тис. грн.;
- закупівля принтерів, багатофункціональних пристроїв, сканерів (57 шт.) – 427,5 тис. грн. Виходячи з необхідності безперервного виконання завдань НКРЗІ, морального та фізичного зносу і періодичний виходу з ладу вузлів наявної техніки для друку, збільшення кількості вхідних, вихідних та документів у паперовій формі, що опрацьовуються в організації пропонуємо придбати вищезазначену техніку.
Для придбання програмного забезпечення для комп'ютерної техніки з передачею виключних прав на володіння, користування і розпорядження замовнику додатково необхідно 450,0 тис. грн.
Для оплати послуги зі створення програмного забезпечення (електронного Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій як єдиної інформаційно-аналітичної системи реєстрації, збору та обробки даних та інформації про діяльність суб’єктів господарювання в галузі зв’язку) з поетапним узгодженнями результатів з НКРЗІ (за умови передання майнових прав власності НКРЗІ):
- підсистема реєстрації та накопичення відомостей про суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність в галузі зв’язку;
- підсистема збору та обробки звітної, аналітичної та статистичної інформації виключно в електронній формі з обґрунтованим рівнем ідентифікації суб'єкта надання та з використанням технологій Інтернету;
- підсистема ведення єдиної бази даних та інформації, а також підтримки бази даних;
- підсистема захисту інформації;
- підсистема ідентифікації користувачів з встановленням прав та рівнів доступу.
(Текст взято з сайту НКРЗІ http://www.nkrzi.gov.ua)