МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.09.2009 N 852

Про введення навчального предмета "Українська жестова мова" та внесення змін до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 )
На виконання законів України "Про загальну середню освіту" (651-14) , "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (875-12) , "Про реабілітацію інвалідів в Україні" (2961-15) , постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 р. N 1717 (1717-2000-п) "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання", з метою забезпечення вивчення української жестової мови у спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) для дітей глухих та зі зниженим слухом НАКАЗУЮ:
1. Увести у 2009/2010 навчальному році у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей глухих та зі зниженим слухом навчальний предмет "Українська жестова мова".
( Пункт 2 втратив чинність в частині внесення змін в Наказ Міністерства освіти і науки N 778 (v0778290-08) від 26.08.2008 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 )
2. Внести зміни до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа) (додатки N 10, 11, 12, 13), затверджених наказом МОН від 03.11.2004 р. N 849 (v0849290-04) , та Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (II ступінь) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (додатки N 1, 2, 3, 5, 6, 7), затверджених наказом МОН від 26.08.2008 р. N 778 (v0778290-08) .
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської міської державної адміністрації:
3.1. спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти провести апробацію експериментальних навчальних програм з української жестової мови протягом 2009/2010 навчального року;
3.2. подати Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) зауваження та пропозиції щодо зазначених експериментальних навчальних програм для їх узагальнення до 1 червня 2010 р.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Інституту спеціальної педагогіки АПН України (за згодою) (Засенко В.В.) організувати роботу щодо удосконалення навчальних програм з української жестової мови.
5. Типові навчальні плани спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, розмістити на сайті Міністерства.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр
І.О.Вакарчук

Додаток 10
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004  N 849
( v0849290-04 )

ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням українською мовою

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
підг. 1 2 3 4
Мови і література Українська мова 8 8,5 8,5 10,5 10,5
Математика Математика 4 5 5 5 5
Людина і світ Я і Україна 2 2 2 2 2
Мистецтво Образотворче мистецтво 1 1 1 1 1
Технології Предметно- практичне навчання 1 - - - -
Трудове навчання 1 1 1 1 1
Здоров'я і фізична культура Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 19,5 20 20 22 22
Корекційно- розвиткові заняття Розвиток слухового сприймання та формування вимови 14 14 14 14 14
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 1 1 1 1 1
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття 0,5 - - 1 1
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 37 37 37 40 40

Додаток 11
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004  N 849
( v0849290-04 )

ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням мовами національних меншин

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
Підг. 1 2 3 4
Мови і література Мова навчання 8 7 7 9 9
Українська мова 1 2 2 2 2
Математика Математика 4 4,5 4,5 5 5
Людина і світ Я і Україна 2 2 2 2 2
Мистецтво Образотворче мистецтво 1 1 1 1 1
Технології Предметно- практичне навчання 1 - - - -
Трудове навчання 1 1 1 1 1
Здоров'я і фізична культура Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 20,5 20 20 22,5 22,5
Корекційно- розвиткові заняття Розвиток слухового сприймання та формування вимови 14 14 14 14 14
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 0,5 1 1 1 1
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття - - - 0,5 0,5
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 37 37 37 40 40

Додаток 12
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004  N 849
( v0849290-04 )

ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

початкової школи для глухих дітей з навчанням українською мовою

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
Підг. 1 2 3 4
Мова і література Українська мова 8 9 9 9 9
Математика Математика 4,5 4 4 4 4
Людина і світ Я і Україна 1 1 1 2 2
Мистецтво Образотворче мистецтво - 1 1 1 1
Технології Предметно- практичне навчання 3 2,5 2,5 3 3
Здоров'я і фізична культура Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 19 19,5 19,5 21,5 21,5
Корекційно- розвиткові заняття Розвиток слухо- зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови 11 11 11 11 11
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 2 2 2 2 2
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором індивідуальні та групові заняття 1 - - 1,5 1,5
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 35 35 35 38 38

Додаток 13
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004  N 849
( v0849290-04 )

ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

початкової школи для глухих дітей з навчанням мовами національних меншин

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
Підг. 1 2 3 4
Мови і література Мова навчання 8 9 8 7 7
Українська мова - - 1 3 3
Математика Математика 4,5 4 4 4 4
Людина і світ Я і Україна 1 1 1 2 2
Мистецтво Образотворче мистецтво - 1 1 1 1
Технології Предметно- практичне навчання 3 2,5 2,5 3 3
Здоров'я і фізична культура Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 19 20,5 20,5 22,5 22,5
Корекційно- розвиткові заняття Розвиток слухо- зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови 11 11 11 11 11
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 2 2 2 2 2
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором індивідуальні та групові заняття 1 - - 0,5 0,5
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) 20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових 35 35 35 38 38
( Додаток 1 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 ) ( Додаток 2 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 ) ( Додаток 3 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 ) ( Додаток 5 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 ) ( Додаток 6 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 ) ( Додаток 7 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 813 (v0813729-18) від 26.07.2018 )