ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2009 року № 22а-9431/08/9104
( Додатково див. постанову Вищого адміністративного суду України (rs16538795) )
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Носа С.П., Шавеля Р.М.
при секретарі судового засідання Наконечній М.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області на постанову Тернопільського міськрайонного суду від 21 березня 2008 року по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до управління Служби безпеки України в Тернопільській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про перерахунок пенсії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У січні 2008 року позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просить зобовязати управління Служби безпеки України в Тернопільській області та Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести перерахунок пенсії і виплатити йому з дня звільнення пенсію у відповідності до вимог ст. 43 Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" із зарахуванням щомісячної винагороди прапорщикам 300 грн., що входять в щомісячне грошове забезпечення у розмірі 1399 грн. 17 коп. та складає 86% від суми 1626,97 грн. його грошового забезпечення перед звільненням.
Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилався на те, що прослужив у Службі безпеки України 32 роки. З 31.12.2006 року за наказом начальника управління Служби безпеки України в Тернопільській області від 29.12.2006 року №259-ОС звільнений згідно п.п. 65, 66 Положення за станом здоров'я із посади офіцерського складу техніка по зброї - начальника складу адмістративно-господарського відділення відділу ресурсів і забезпечення, з правом носіння військової форми одягу УСБУ в Тернопільській області, у званні старшого прапорщика. Позивачу була нарахована пенсія, зменшено її розмір нарахування і не було враховано, що 29.04.2006 року набув чинності у новій редакції Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (2262-12) . Ст. 43 п. 3 цього Закону передбачено обчислення пенсії за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, установлених законодавством. Повна сума грошового забезпечення за останній місяць перед звільненням, згідно довідки про отримання грошового забезпечення за останній місяць
Головуючий у 1-й інст. суддя Берегуляк Ф.Г ряд. ст. зв. № 2.19.5 суддя-доповідач Попко Я.С. справа № 2а-224/08/0970 справа № 22а-9431/08/9104.doс
становить 1626 грн. 97 коп. Закон України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" (3235-15) дію нової редакції ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" не зупиняє. Однак, позивач зазначає, що відповідач встановив йому пенсію з урахуванням середніх надбавок за останні 24 місяця, що суттєво знизило його життєвий рівень і не була врахована щомісячна винагорода прапорщикам в розмірі 300 грн., яка входить до щомісячного грошового забезпечення.
Постановою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 21 березня 2008 року позовні вимоги задоволено. Зобов'язано управління Служби безпеки України в Тернопільській області та Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести перерахунок та виплачувати пенсію ОСОБА_1 в розмірі 86% від його грошового забезпечення перед звільненням, що становило 1626 грн. 97 коп в сумі 1399 грн. 17 коп. та провести доплату донарахованої пенсії ОСОБА_1 з дня призначення пенсії, тобто з 01.01.2007 року.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що станом на день звільнення позивача зі служби та призначення йому пенсії зміни до ст. 43 та ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" законодавцем у визначеному законом порядку внесені не були, не були обумовлені і інші умови та норми пенсійного забезпечення і Законом України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" від 04.04.2006 р. (3591-15) , а тому вимоги позивача є підставними та підлягають до задоволення і Управління служби безпеки України в Тернопільській області слід зобов'язати перерахувати призначену позивачу пенсію.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, вважаючи її незаконною, необгрунтованою та такою, що винесена з порушенням норм матеріального права, відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області оскаржило її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 21 березня 2008 року та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обгрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт зазначає, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" (3235-15) зупинена на 2006 рік дія ч.3 ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", через що управлінням Служби безпеки України в Тернопільській області правильно здійснено призначення пенсії позивачу. Також грошові кошти на виплату пенсій військовослужбовцям та прирівняних до них особам передбачаються у Державному бюджеті України. У Законі про державний бюджет передбачаються всі видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти дише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Розглядаючи спір, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що позивачу була призначена пенсія без врахування щомісячної надбавки на пенсію, яку позивач отримував під час проходження служби. 04 квітня 2006 року було прийнято Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (2262-12) № 3591-IV і згідно з абз. 3 ст. 43 цього Закону пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей обчислюється з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років,щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, встановлених законодавством.
Такі висновки суду, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права та фактичним обставинам справи.
Встановлено, що ОСОБА_1 з 31.12.2006 року за наказом начальника управління Служби безпеки України в Тернопільській області від 29.12.2006 року №259-ОС звільнений згідно п.п. 65, 66 Положенняза станом здоров'я у відставку.
Із вказаного наказу управління Служби безпеки України в Тернопільській області вбачається, що вислуга років ОСОБА_1. на пенсію на 31.12.2006 року складає: календарна - 29 років 07 місяців 07 днів, пільгова - 02 роки 04 місяці 25 днів, загальний трудовий стаж - 32 роки 00 місяців 02 днів.
Згідно протоколу призначення (поновлення) пенсії за вислугу років, затвердженого управлінням Служби безпеки України в Тернопільській області 26.02.2007 року, пенсія позивачу нарахована з врахуванням обмежень, які викладені в ст. 40 Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" в сумі 1010,98 грн. з розрахунку грошового забезпечення за останньою займаною посадою в розмірі 86% становить 868, 94 грн.
Як вбачається з додатку до грошового атестату від 31.12.2006 року №001988, грошове забезпечення ОСОБА_1. становить 1626,97 грн. Періодом, яким враховуються додаткові види грошового забезпечення, є з 01.12.2006 року по 31.12.2006 року, тобто останній робочий місяць.
4 квітня 2006 року було прийнято Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (2262-12) № 3591-IV і згідно з абз. 3 ст. 43 цього Закону пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей обчислюється з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, встановлених законодавством.
На думку колегії суддів, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про те, що при призначенні та нарахуванні пенсії ОСОБА_1 в грудні 2006 року відповідачу слід було керуватися ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", яка не передбачала будь-яких обмежень при нарахуванні та обчисленні пенсій щодо видів грошового забезпечення та строку, за який береться додаткове грошове забезпечення, і обмежень стосовно максимального розміру пенсій, тобто виходячи з розміру грошового забезпечення в сумі 1626,97 грн.
Станом на день звільнення позивача зі служби та призначення йому пенсії зміни у відповідні статті Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (2262-12) законодавцем у визначеному законом порядку внесені не були, не були обумовлені і інші умови та норми пенсійного забезпечення і Законом України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" від 04.04.2006 року (3591-15) , а тому вимоги позивача є підставними та підлягають до задоволення.
Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області залишити без задоволення, а постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 21 березня 2008 року у справі №2а-224/08 за позовом ОСОБА_1 до управління Служби безпеки України в Тернопільській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про перерахунок пенсії - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом одного місяця з дня набрання нею законної сили.
Головуючий суддя
Судді
Я.С. Попко
С.П. Нос
Р.М. Шавель
Ухвала виготовлена та підписана у повному обсязі 25.08.2009 року.