Головуючий у 1 інстанції – Чиркін С.М.
 Суддя-доповідач – Юрченко В.П.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
20 жовтня 2009 року справа № 2-а-19424/09/1270
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs13960655) )
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді
Юрченко В.П.
суддів
за участю:
представника відповідача
Горбенко К.П., Лях О.П.
Запорожцевій Г.В.,
Сторчевого О.М., Зуєва С.В. Нікітіної Ю.В.
розглянувши у відкритому апеляційну скаргу
судовому засіданні Державної інспекції з енергозбереження
на постанову
Луганського окружного адміністративного суду
від
15 червня 2009 року
по справі
№ 2-а-19424/09/1270
за позовом
Відкритого акціонерного товариства "Краснодонвугілля"
до
Державної інспекції з енергозбереження Начальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області
про
визнання дій незаконними та скасування постанови,-
ВСТАНОВИЛА:
Позивач Відкрите акціонерне товариство "Краснодонвугілля" звернулося до Луганського окружного адміністративного суду із позовом до Державної інспекції з енергозбереження, Начальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області про визнання дій незаконними та скасування постанови н ачальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області О.О.Шевченко №18-12/098-1 від 13.06.2008 року .
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 15 червня 2009 року позов було задоволено. Визнано протиправними дії н ачальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області О.О.Шевченко щодо винесення постанови №18-12/098-1 від 13.06.2008 року про сплату підвищеної плати за неефективне ви користування енергоресурсів в сумі 110783,14 грн. та визнано нечинною постанову н ачальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області О.О.Шевченко №18-12/098-1 від 13.06.2008 року про сплату підвищеної плати за неефективне ви користування енергоресурсів в сумі 110783,14 грн.
Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати та постановити нове рішення, яким у задоволені позову відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилався на те, що судом першої інстанції невірно застосовані положення ст. 11 Закону України "Про енергозбереження", п.п. 8,9,12,13,14,16 "Порядку проведення перевірок ефективності використання паливо – енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання", затвердженого наказом Держкоменергозбереження України №64 від 04.08.2000 року (z0653-00) .
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та пояснили, що постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та дав аналогічні пояснення.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів, здійснюючи апеляційний перегляд справи в межах апеляційної скарги, вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено наступне.
Відкрите акціонерне товариство "Краснодонвугілля" (ідентифікаційний код 32363486) є юридичною особою, зареєстрованою виконавчим комітетом Краснодоської міської ради Луганської області 31 березня 2003 року.
13 червня 2008 року територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області здійснено комплексну перевірку використання поливно – енергетичних ресурсів структурного підрозділу позивача СП "шахта "Дуванна".
За результатами перевірки складено акт №18-12/098 від 13 червня 2008 року, яким виявлені факти неекономного та неефективного використання електроенергії, а саме перевитрати електричної енергії в електричних мережах підприємствах за 2007 рік внаслідок відхилення коефіцієнта потужності від величини нормативного (граничного) значення (tgf=0,25) складають 155944,74 кВт*год/рік.
До акту перевірки використання паливно – енергетичних ресурсів №18-12/098 від 13 червня 2008 року винесено припис, пунктом 6 якого, відповідно до ст. 27 п.п. є Закону України "Про енергозбереження" (74/94-ВР) , Наказу Мінпаливенерго України від 17.01.2002 року, п. 10.2 абз. 8 Правил користування електричною енергією (z0417-96) , п. 5.6.14 Правил устройства електроустановок, підприємству довести коефіцієнт потужності до нормативного значення (tgf ' 0,25) з метою зменшення втрат активної електроенергії, зумовлених перетіканням реактивної потужності. Контролювати значення коефіцієнту потужності підприємства. Термін виконання до жовтня 2008 року (а.с. 13).
Розглянувши Акт перевірки №18-12/098 від 13 червня 2008 року, за результатами перевірки: про нераціональне використання енергоресурсів із – за недодержання технологічної дисципліни, а саме: електроенергії із – за перевищення граничного коефіцієнту потужності системи електропостачання (tgf) у 2007 році на СП "Шахта "Дуванна" ВАТ "Краснодонвугілля" на основі Положення про Державну інспекцію з енергозбереження, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2000 року №1039 (1039-2000-п) та порядку проведення перевірок, затвердженого Наказом Держкомітету з енергозбереження від 04.08.2000 року№64 (z0653-00) , відповідно до статті 11 Закону України "Про енергозбереження" та постанови Кабінету Міністрів України від 02 вересня 1993 року №699 (699-93-п) та постанови Кабінету Міністрів України від 07 липня 2000 року №1071 (1071-2000-п) , начальником територіального управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області Шевчевко О.О. прийнята постанова №18-12/098-1 про застосування підвищеної плати за нераціональне використання палива та інших паливно – енергетичних ресурсів у сумі 110783,14 грн.
Дані правовідносини регулюються Законом України "Про енергозбереження" (74/94-ВР) та постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 1993 року №699 (699-93-п) "Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно – енергетичних ресурсів в народному господарстві".
Згідно пункту "е" ст. 11 Закону України "Про енергозбереження" плата у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів введена за нераціональне використання паливно – енергетичних ресурсів залежно від їх перевитрат. Постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 1993 року №699 (699-93-п) "Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно – енергетичних ресурсів в народному господарстві" на Державну інспекцію з енергозбереження покладені функції державного контролю за раціональним використанням газу та інших паливно – енергетичного ресурсів підприємства. Розділом 11 Додатку до постанови встановлено, що за перевитрати газу та інших паливно – енергетичних ресурсів підприємства.
Абзацом другим розділу II додатка вищевказаної постанови передбачено, якщо перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів викликані недодержанням технологічної дисципліни (незадовільний стан устаткування, відсутність або недотримання роботи устаткування за режимними або технологічними картами, відсутність теплоутилізаційного устаткування, систем автоматики), споживач сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурсів у двократному розмірі встановленої на них ціни. Плата вноситься одразу після обстеження підприємства Державною інспекцією з енергозбереження.
Актом перевірки №18-12/098 від 13 червня 2008 року територіального управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області встановлено перевитрати електричної енергії в електричних мережах підприємствах за 2007 рік внаслідок відхилення коефіцієнта потужності від величини нормативного (граничного) значення (tgf=0,25) складають 155944,74 кВт*год/рік, тому колегія суддів вважає, що встановлене порушення не може відноситись до недодержання технологічної дисципліни підприємством.
За таких обставин колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції щодо наявності розбіжностей між актом перевірки та постановою про застосування підвищеної плати за нераціональне використання палива та інших паливно – енергетичних ресурсів.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
На підставі вищевикладеного, керуючись ч. 3 ст. 24, ст.ст. 160, 167, 184 ч.1, 195, 196, п.1 ч. 1 ст. 198, 200, ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної інспекції з енергозбереження – залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 15 червня 2009 року у справі № 2-а-19424/09/1270 за позовом Відкритого акціонерного товариства "Краснодонвугілля" до Державної інспекції з енергозбереження, Начальника територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Луганській області про визнання дій незаконними та скасування постанови - залишити без змін
В судовому засіданні 22 жовтня 2009 року проголошена вступна та резолютивна частина ухвали у присутності представників сторін, у повному обсязі ухвала виготовлена 26 жовтня 2009 року.
ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
ухвала суду може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складення в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі.
.
Г оловуючий суддя
Судді
В.П. Юрченко
К.П. Горбенко
О.П. Лях