ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2009 року № 24578/09/ 9104
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs10689730) )
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:
Обрізко І.М., Золотому Я.В .,
головуючого судді
суддів
при секретарі судового засідання
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційні скарги Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції Івано – Франківської області та головного управління Державного казначейства України в Івано – Франківській області на постанову Обрізко І.М. – Франківського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2009 року по справі за позовом фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності ОСОБА_5 до Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції Івано – Франківської області, головного управління Державного казначейства України в Івано – Франківській області про стягнення суми,
В С Т А Н О В И Л А :
СПД ФО ОСОБА_5 18.02.2009 року звернувся в суд з позовом, в обґрунтування якого зазначає, що в 2007 році ним було придбано 2 сідлові тягачі та 2 напівпричепи тентовані, що підтверджується митними деклараціями, оформленими відповідно до вимог законодавства, та підтверджують сплату податку на додану вартість, які відповідно до вимог пп. 7.2.7 п. 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" у разі імпорту товарів на митну територію України є документом, що посвідчує право на отримання податкового кредиту. Датою виникнення податкових зобов'язань при імпорті товарів є дата подання митної декларації із зазначенням в ній суми податку, що підлягає сплаті (пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону). Згідно платіжних доручень від 03 грудня 2007 року № 233 позивачем сплачено Івано-Франківській митниці за митне оформлення по ВМД в сумі 227800 грн., від 04 грудня 2007 року № 236 - в сумі 47500 грн. Згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 65969879 позивач є платником податку на додану вартість, а тому має право на включення сум ПДВ до податкового кредиту та його відшкодування. У відповідності з пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7 Закону датою виникнення права платника податку на податковий кредит для операцій із імпорту товарів вважається дата сплати податку по податкових зобов'язаннях згідно пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону. Підпунктом 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону передбачено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування подає відповідному податковому органу податкову декларацію, до якої додається розрахунок суми бюджетного відшкодування. За січень 2008 року позивачем подано до Коломийської ОДПІ податкову декларацію та розрахунок суми бюджетного відшкодування на суму 227507 грн. За наслідками проведеної Коломийською ОДПІ перевірки достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ складено акт перевірки від 17 квітня 2008 року № 974/171-2251221736, в якому у пункту 2 розділу 4 підтверджено бюджетне відшкодування в сумі 214868 грн.
Івано – Франківського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2009 року позов задоволено. Суд виходив з того, що позивачу не було повернуто суму бюджетного відшкодування в розмірі 214868 грн., у зв'язку з поверненням Коломийським управлінням державного казначейства висновку Коломийської ОДПІ з підстав відсутності реєстру на відшкодування ПДВ, при цьому відповідач посилався на спільний наказ Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 03.08.2004 року за №451/501/132 (z0971-04) , який прийнятий на виконання ст. 12 Закону України "Про Державний бюджет на 2004 рік" та вимог Указу Президента від 23.06.2004 року №671/2004 (671/2004) "Про невідкладні заходи щодо підвищення ефективності справляння податку на додану вартість.
Не погодившись із зазначеними судовим рішенням Коломийська ОДПІ Івано – Франківської області та головне управління Державного казначейства України в Івано – Франківській області подали апеляційні скарги з яких із-за порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідності висновків суду обставинам справи, просять його скасувати та прийняти рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги Коломийська ОДПІ покликаються на те, що її безпідставно визнано відповідачем по даній справі, оскільки всі зобов’язання покладені на неї чинним законодавством нею виконано, а саме проведено перевірку заявленої суми та до управління Державного казначейства направлений висновок. Головне управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області вважає, що їм не було подано всіх необхідних документів для проведення відшкодування ПДВ, а саме податковим органом не долучено Реєстру суб’єктів підприємницької діяльності з визначенням розміру відшкодування ПДВ з бюджету.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників розгляду, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційних скарг, вважає за необхідне їх відхилити.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд повно і всебічно дослідив та оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що СПД ФО ОСОБА_5 придбано 2 сідлові тягачі та 2 напівпричіпи тентовані. Згідно платіжних доручень від 03 грудня 2007 року № 233 позивачем сплачено Івано-Франківській митниці за митне оформлення по ВМД в сумі 227800 грн., від 04 грудня 2007 року № 236 - в сумі 47500 грн. Позивачем подано до Коломийської ОДПІ податкову декларацію та розрахунок суми бюджетного відшкодування на суму 227507 грн. За наслідками проведеної Коломийською ОДПІ перевірки достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ складено акт перевірки від 17 квітня 2008 року № 974/171-2251221736, в якому у пункту 2 розділу 4 підтверджено бюджетне відшкодування в сумі 214868 грн. та на підставі якого Коломийською ОДПІ винесено відповідне повідомлення-рішення № 0005631710/0 від 18.04.2008 року про зменшення суми бюджетного відшкодування на 12639,00 грн., а на суму, підтверджену до бюджетного відшкодування, - 214868 грн. складено довідку про підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування, яку 01.04.2008 року за № 8385/10/19-005 направлено до Коломийського управління Державного казначейства висновок на відшкодування підприємцю ОСОБА_5 податку на додану вартість у сумі 214868 грн.
Відповідно до вимог пп. 7.2.7 п. 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" у разі імпорту товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на отримання податкового кредиту, вважається вантажна митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку на додану вартість. Датою виникнення податкових зобов’язань при імпорті товарів є дата подання митної декларації із зазначенням в ній суми податку, що підлягає сплаті (пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону).
Підпунктом 7.2.4 п.7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що право на нарахування податку на додану вартість надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
У відповідності з пп. 7.5.2 п. 7.5 ст. 7 Закону датою виникнення права платника податку на податковий кредит для операцій із імпорту товарів вважається дата сплати податку по податкових зобов’язаннях згідно з пп. 7.3.6 п. 7.3 ст. 7 Закону.
Згідно п.п. 7.7.4. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'яти основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Підпунктом 7.7.5. п. 7.7. ст. 7 вказаного Закону встановлено, що протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
На підставі пункту 2 розділу 4 акту Коломийської ОДПІ Івано-Франківської області від 17 квітня 2008 року № 974/171-2251221736 "Про результати виїзної позапланової перевірки приватного підприємця ОСОБА_5 з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за січень 2008 року" підтверджено бюджетне відшкодування в сумі 214868 грн. приватним підприємцем, ОСОБА_5.
Відповідно до п.п. 7.7.6. п. 7.7. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Таким чином, орган державної податкової служби, здійснюючи контроль за достовірністю сум ПДВ, які підлягають відшкодуванню з державного бюджету, за наслідками перевірки зобов'язаний у строк, що не перевищує 65 днів з дня отримання податкової декларації з ПДВ, або надати висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, або надіслати платнику податків податкове повідомлення-рішення, в якому вказати суму перевищення бюджетного відшкодування із зазначенням підстав для її вирахування або підстави відмови у наданні бюджетного відшкодування.
Зважаючи на те, що Коломийською ОДПІ за результатами перевірки заявленої ОСОБА_5 суми бюджетного відшкодування у податковій декларації з ПДВ за січень 2008 року був складений висновок на підтверджену суму - 214868 грн., місцевий суд дійшов обґрунтованого висновку, що за відсутності порушень чинного законодавства зі сторони позивача, останньому слід повернути суму бюджетного відшкодування.
Щодо тверджень про те, що Коломийська об’єднана державна податкова інспекція не забезпечила виконання вимог "Порядку взаємодії між органами державної податкової адміністрації, Міністерства фінансів та Державного казначейства України в процесі відшкодування податку на додану вартість за висновками органів державної податкової служби України та погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість шляхом видачі облігацій внутрішньої державної позики", затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 03.08.2004 року № 451/501/132 ( зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.08.2004 року за № 971/9570 (z0971-04) ), згідно п. 7 якого Державне казначейство України у відповідності до чинного законодавства здійснює відшкодування податку на додану вартість підприємствам згідно з отриманими реєстром та висновками, колегією суддів до уваги не береться, оскільки викладене не складає підстав для відмови СПД ФО ОСОБА_5 у виплаті бюджетного відшкодування, позаяк суперечить вищевказаним нормам Закону (168/97-ВР) , які мають вищу юридичну силу.
З огляду на викладене, судова колегія вважає, що доводи апеляційних скарг суттєвими не являються і не складають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.
Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів
У Х В А Л И Л А :
Апеляційні скарги Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції Івано – Франківської області та головного управління Державного казначейства України в Івано – Франківській області залишити без задоволення, постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2009 року по справі № 2-а-559/09/0970, без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя
судді
Обрізко І.М.
В.З. Улицький.
Повний текст виготовлено 18.12.2009 року.