ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а/0270/324/11
Головуючий у 1-й інстанції: Вільчинський О.В.
Суддя-доповідач: Совгира Д. І.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2011 року м. Вінниця
( Додатково див. ухвалу Вищого адміністративного суду України (rs35333200) )
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Совгири Д. І.
суддів: Голоти Л. О. Курка О. П.
при секретарі: Чернишук О.М.
за участю представників сторін:
позивач : Цехановський І.Л., Чорна Л.П.
відповідач (апелянт) : Чиж С.В., Чабан Н.М., Байновська З.С., Антощук В.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року у справі за адміністративним позовом фінансового управління Тиврівської районної державної адміністрації до Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області про визнання неправомірними та скасування вимог, -
В С Т А Н О В И В :
В січні 2011 року фінансове управління Тиврівської районної державної адміністрації звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області про визнання неправомірними та скасування вимог п. 2 листа Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області від 18.01.2011 р. №02-08-20-14/379 "Про усунення виявлених порушень" щодо зменшення бюджетних асигнувань Тиврівській районній раді по КФКВ 010116 "Органи місцевого самоврядування" КЕКВ 1134 "Оплата послуг (крім комунальних)" на суму 49 009 грн.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року адміністративний позов фінансового управління Тиврівської районної державної адміністрації задоволено повністю. Визнано неправомірними та скасовано вимоги п. 2 листа Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області від 18.01.2011 р. №02-08-20-14/379 "Про усунення виявлених порушень" щодо зменшення бюджетних асигнувань Тиврівській районній раді по КФКВ 010116 "Органи місцевого самоврядування" КЕКВ 1134 "Оплата послуг (крім комунальних)" на суму 49 009 грн.
18 березня 2011 року Контрольно-ревізійне управління у Вінницькій області звернулось до Вінницького апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою в якій просить скасувати постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. В апеляційній скарзі відповідач посилається на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні представники позивача апеляційну скаргу відповідача не визнали, надали суду письмові заперечення на неї в яких просять залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року без змін. В запереченнях посилається на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини у справі та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Представники Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області підтримали доводи апеляційної скарги та просили суду задовольнити її.
Колегія суддів, заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що з 16.11.2010 року по 16.12.2010 року головним державним контролером-ревізором відділу інспектування органів державної влади КРУ у Вінницькій області Байовською З.С. проведено ревізію операцій по основному поточному рахунку районного бюджету у фінансовому управлінні Тиврівської районної державної адміністрації за період з 1 січня 2007 року по 1 листопада 2010 року, за наслідками якої складено акт ревізії від 17.12.2010 року №08-07/54 про встановлення ряду порушень вимог чинного законодавства.
За результатами проведеної ревізії, 18.01.2011 року Контрольно-ревізійним управлінням у Вінницькій області складено лист про усунення виявлених порушень №02-08-20-14/379.
Згідно з п. 2 зазначеного листа ревізією встановлено, що в порушення п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження, основних вимог щодо виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 1999 року "Про джерела фінансування органів державної влади", до кошторису доходів і видатків Тиврівської районної ради на 2010 рік по КФК 010116 "Органи місцевого самоврядування" 2133 "Капітальний ремонт інших об’єктів" зайво включено видатки на проведення капітального ремонту адміністративного приміщення, яке знаходиться на балансі Тиврівської районної державної адміністрації та в її власності в загальній сумі 90 000 грн., а фінансовим управлінням протягом червня 2010 року (з урахуванням внесених змін) профінансовано видатки по КЕКВ 1134 "Оплата послуг (крім комунальних)" на проведення поточного ремонту адміністративного приміщення на загальну суму 49 009 грн., у зв’язку з чим зменшено бюджетні асигнування Тиврівській районній раді по КФК 010116 "Органи місцевого самоврядування" КЕКВ "Оплата послуг" (крім комунальних) на відповідну суму.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд першої інстанції прийшов до висновку, що планування та здійснення видатків в сумі 49 009 грн. для оплати поточного ремонту приміщення, яке орендується Тиврівською районною радою, є таким, що відповідає чинному законодавству та не може трактуватися як нецільове використання коштів, а відповідачем не було надано суду достатньо належних доказів, які б свідчили про правомірність вимог, зазначених в пункті 2 листа Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області від 18.01.2011 р. №02-08-20-14/379 "Про усунення виявлених порушень" щодо зменшення бюджетних асигнувань Тиврівській районній раді по КФКВ 010116 "Органи місцевого самоврядування" КЕКВ 1134 "Оплата послуг (крім комунальних)" на суму 49 009 грн.
Колегія суддів погоджується з правовою позицією суду першої інстанції, а тому вважає за необхідне зазначити наступне.
Здійснення вказаних видатків відповідно до ст. 119 Бюджетного кодексу України, кваліфіковано Контрольно-ревізійним управлінням у Вінницькій області як нецільове використання бюджетних коштів та завдання районному бюджету матеріальної шкоди (збитків) на суму 49 009 грн.
Приміщення за адресою вул. Леніна, 32, смт. Тиврів, яке перебуває у власності держави, відповідним розпорядженням голови Тиврівської районної державної адміністрації надано в користування Тиврівській районній раді.
З метою врегулювання питання оренди даного приміщення відповідно до ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" 11 січня 2011 року між Тиврівською районною державною адміністрацією та Тиврівською районною радою укладений договір №2/1 та акт приймання-передачі орендованого майна.
Відповідно до ст. 12 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору.
Як вбачається зі змісту зазначеного договору, останній згідно з п. 2 ст. 10 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" відповідає Типовому договору оренди відповідного майна, який затверджений наказом Фонду державного майна України від 23.08.2000 р. №1774 (z0930-00) .
Пункт 1 ст. 18-1 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" вказує, що поточний ремонт майна, переданого в оренду, проводиться орендарем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором.
Згідно п. 5.11 договору оренди №2/1 від 11.01.2011 року передбачено, що орендар (Тиврівська районна рада) за власний рахунок зобов’язаний проводити поточний ремонт орендованого приміщення.
Рішенням № 437 від 14.05.2010 року, прийнятим Тиврівською районною радою на 23 сесії 5 скликання, затверджено загальний обсяг видатків районного бюджету на 2010 рік у сумі 110 584 851 грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету в сумі 107 032 109 грн. та видатків спеціального фонду бюджету 3 552 742 грн. за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів головними розпорядниками коштів.
Колегія суддів бере до уваги пояснення представників фінансового управління Тиврівської районної державної адміністрації, які полягали у тому, що згідно з вимогами чинного законодавства фінансове управління Тиврівської районної державної адміністрації не мало змоги відмовити у здійсненні видатків по поточному ремонту адміністративного приміщення на загальну суму 49 009 грн. з огляду на наявність відповідного рішення Тиврівської районної ради.
За таких умов, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно дійшов до висновку, що дії Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області при прийнятті п. 2 листа Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області від 18.01.2011 р. №02-08-20-14/379 "Про усунення виявлених порушень" щодо зменшення бюджетних асигнувань Тиврівській районній раді по КФКВ 010116 "Органи місцевого самоврядування" КЕКВ 1134 "Оплата послуг (крім комунальних)" на суму 49 009 грн. не відповідають нормам чинного законодавства, а доводи апеляційної скарги відповідача не підтверджуються наявними матеріалами справи та не спростовують висновків суду першої інстанції, тому колегія суддів не находить підстав для скасування оскаржуваної постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року, яка ухвалена при дотриманні вимог матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного управління у Вінницькій області, – залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 02 березня 2011 року, – без змін.
ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст 212 КАС України (2747-15) .
ухвала суду складена в повному обсязі 13 травня 2011 року.
Головуючий суддя
Судді
Копія вірна
/підпис/ Совгира Д. І.
/підпис/ Голота Л. О.
/підпис/ Курко О. П.