КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
 Головуючий у 1-й інстанції: Кулініченко Г.В.
Суддя-доповідач: Саприкіна І.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
"14" липня 2010 р. м. Київ Справа: № 2-а-4090/09
( Додатково див. постанову Вищого адміністративного суду України (rs22159919) )
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Саприкіної І.В.,
суддів: Безименної Н.В., Костюк Л.О.,
при секретарі: Приходько Є.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві матеріали апеляційної скарги Обухівської районної державної адміністрації Київської області на постанову Обухівського районного суду Київської області від 09.12.2009 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Обухівської районної державної адміністрації Київської області про визнання дій неправомірними та зобов’язання вчинити дії -
В С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_2 звернувся до Обухівського районного суду Київської області з адміністративним позовом до Обухівської районної державної адміністрації Київської області про визнання відмову у затвердженні проекту з землеустрою неправомірною та зобов’язання затвердити відповідний проект.
Постановою Обухівського районного суду Київської області від 09.12.2009 року позов задоволено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням, Обухівська районної РДА Київської області подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на неповне з’ясування всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, незаконність, необґрунтованість та необ’єктивність оскаржуваного рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з’явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що вона підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного:
Обухівський районний суд Київської області в своєму рішенні прийшов до висновку про необхідність задоволення позову.
Апеляційна інстанція не може повністю погодитись з доводами суду першої інстанції, з огляду на наступне:
Як вбачається з матеріалів справи, 30 жовтня 2006 року розпорядженням Обухівської РДА Київської області ОСОБА_2 було надано дозвіл на виготовлення проекту з землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 0,12 га. На підставі даного розпорядження ПП "Фокус-2002" виготовили, погодили у відповідних інстанціях даний проект та повернули його позивачу. ОСОБА_2 звернувся до Обухівської РДА Київської області щодо затвердження проекту, але Обухівська РДА Київської області через два місяці з дня звернення ОСОБА_2 надали письмову відповідь, що підстави для затвердження проекту відсутні.
Таким чином, Обухівською РДА Київської області рішення щодо надання згоди на затвердження проекту, або рішення щодо відмови у затвердженні проекту згідно заяв у місячний строк не прийнято, про результати розгляду звернення ОСОБА_2 повідомлено листом з порушенням терміну, передбаченого законодавством для розгляду такого клопотання.
Як вбачається з ч. 4 ст. 123 Земельного Кодексу України, розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою.
Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проекту він повертається заявнику у зазначений у цій частині строк.
Статтею 124 Земельного Кодексу визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) , систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) .
Як вбачається з ч. 1 ст. 33 вказаного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать…реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.
Таким чином, суд правильно дійшов висновку, що проект відведення земельної ділянки підлягає розгляду Обухівською РДА Київської області, проте не зазначив, що вказані заяви повинні бути розглянуті на пленарному засіданні в порядку Закону України "Про місцеве самоврядування" (280/97-ВР) . В даному випадку ОСОБА_2 повідомили про неможливість затвердження проекту листом, що не передбачено чинним законодавством.
При цьому апеляційна інстанція вважає за необхідне зазначити, що вимога про зобов'язання Обухівською РДА Київської області затвердити проект відведення земельної ділянки є передчасною, оскільки спірне питання Обухівською РДА Київської області не розглядалося.
Крім того, судова колегія звертає увагу на те, що порядок затвердження проектів землеустрою регулюється Земельним Кодексом України (2768-14) , яким чітко встановлено, що такі рішення приймає відповідний орган місцевого самоврядування.
Таким чином, суд не може приймати рішення замість органу місцевого самоврядування. При цьому, відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, змінити постанову суду.
За ч. 1 ст. 201 КАС України, п ідставами для зміни постанови суду першої інстанції є правильне по суті вирішення справи чи питання, але із помилковим застосуванням норм матеріального чи процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду першої інстанції зміні.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 197, 198, 201, 205 та 207 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Обухівської районної державної адміністрації Київської області –задовольнити частково.
Постанову Обухівського районного суду Київської області від 09.12.2009 року змінити, виклавши другий абзац резолютивної частини наступним чином:
Зобов’язати Обухівську районну державну адміністрацію Київської області розглянути звернення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 в оренду для рекреаційного призначення за рахунок земель державної власності на території Української міської ради Обухівського району Київської області в районі садового товариства "Берізка"на пленарному засіданні чергової сесії.
В решті постанову залишити без змін.
постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено 19.07.2010 року.