МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
(Мінсоцполітики)
ЛИСТ
20.03.2019 № 14/0/23-19/133

Про надання відповіді

Юридичним департаментом Міністерства розглянуто Ваше звернення, що надійшло листом редакції газети "Праця і зарплата" від 18.02.2019 № 2/133, і в межах компетенції повідомляється.
Відповідно до частини другої статті 48 Кодексу законів про працю України трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації або у фізичної особи понад п'ять днів.
Порядок ведення трудових книжок в Україні визначається постановою Кабінету Міністрів України "Про трудові книжки працівників" від 27 квітня 1993 року № 301 (301-93-п) та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58 (z0110-93) .
Відповідно до абзацу першого статті 2.21-1 Інструкції трудові книжки працівників, які працюють на умовах трудового договору у фізичних осіб -суб'єктів підприємницької діяльності без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов'язану з наданням послуг (кухари, няньки, водії тощо), зберігаються безпосередньо у працівників.
Законодавством про працю не передбачено обов'язковість фізичної особи - підприємця вести книгу обліку руху трудових книжок і вкладишів до них.
Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, рекомендаційний та необов'язковий характер.
Директор Юридичного департаменту
О. Туліна