НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
19.04.2018 № 593

Про погодження без зауважень проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо способів здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки"

Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо способів здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки", надісланий листом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 12.04.2018 № 02-5088/261, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Погодити без зауважень проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо способів здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки", що додається.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг забезпечити повідомлення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О.М.
Голова Комісії
І. Пашко
Згідно з чинним законодавством
відповідно до колегіального рішення Комісії
Протокол № 32 засідання
Комісії від 19.04.2018
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесении змін до деяких законодавчих актів України щодо способів здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки

Верховна Вада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Законі України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (877-16) (Відомості Верховної Ради України 2007 р № 29, стаття 389):
в абзаці четвертому статті 2 після слів "зайнятість населення" доповнити словами з розділовими знаками ", державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки".
2. У Кодексі цивільного захисту України (5403-17) (Відомості Верховної Ради України, 2013, № 34-35, стаття 458):
1) У статті 49:
пункт 2 частини першої викласти у такій редакції:
"2) забезпечення страхового відшкодування суб'єктами господарювання у власності, володінні або користуванні яких с об'єкти підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного та санітарно-епідеміологічного характеру, шкоди, заподіяної життю, здоров'ю та майну третіх осіб, у тому числі довкіллю, внаслідок небезпечної події (пожежа, аварія, катастрофа) на таких об'єктах.";
2) Статтю 66 доповнити частинами другою, третьою, четвертою та п'ятою такого змісту:
"2. Планові перевірки суб'єктів господарювання з середнім та незначним ступенями ризику (за винятком підприємств, установ, організацій державної та комунальної форми власності, об'єктів підвищеної небезпеки, включаючи вибухопожежоиебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного та санітарно-епідеміологічного характеру) не проводяться у разі надання суб'єктами господарювання до початку здійснення планового заходу центральному органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або його відповідному територіальному органу договору добровільного страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам або їхньому майну внаслідок небезпечної події (пожежа, аварія, катастрофа), що може виникнути на території та/або об'єктах нерухомості, які належать їм на праві власності, володіння або користування (далі - договір страхування відповідальності).
У цьому випадку планові перевірки не проводяться протягом терміну дії зазначеного договору страхування, але не більше 10 років.
З. Договір страхування відповідальності укладається відповідно до Типового договору добровільного страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути -заподіяна третім особам або їхньому майну внаслідок небезпечної події (пожежа, аварія, катастрофа), що може виникнути на території та/або об'єктах нерухомості, які належать їм па праві власності, володіння або користування (далі -- 'Типовий договір страхування), па підставі акта оцінки території та/або об'єкта нерухомості на відповідність вимогам пожежної та техногенної безпеки і заяви па страхування, які затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Типовий договір страхування повинен містити: мінімальний розмір страхової суми, у тому числі розміри відповідальності страховика за окремим страховим ризиком; визначення страхових ризиків та страхових випадків і виключення із них; порядок здійснення страхової виплати та вимоги до строку дії договору страхування; порядок внесення змін та припинення дії договору страхування порядок повідомлення центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або його відповідний територіальний орган про укладання та припинення дії договору страхування
Оцінка території та/або об'єкта нерухомості на відповідність вимогам пожежної та техногенної безпеки проводиться центральним органом виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або суб'єктом господарювання, який одержав ліцензію з надання послуг протипожежного призначення, або органом оцінки відповідності, акредитованим у відповідній сфері в установленому законом порядку, за результатом якої складається відповідний акт.
4. У разі дострокового припинення дії договору страхування відповідальності суб'єкт господарювання (страхувальник) та страховиком протягом десяти робочих днів з дня припинення дії договору письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або його відповідний територіальний орган.
Суб'єкти господарювання (страхувальники), які не повідомили центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або його відповідний територіальний орган про дострокове припинення дії договору страхування відповідальності, несуть передбачену законом відповідальність.
5. У випадку перешкоджання законним діям уповноважених посадових осіб центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, або його територіальних органів щодо здійснення планових або позапланових перевірок (недопуску до перевірки) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, його територіальні органи мають право звертатися до адміністративного суду щодо зобов'язання суб'єкта господарювання надати доступ для здійснення планової або позапланової перевірки.".
II. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем, його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд і приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади. їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. .
Голова Верховної Ради України
А. ПАРУБІЙ
Джерело інформаціі: http://nfp.gov.ua