від 21 лютого 2018 р. № 87
Київ
|
Прем'єр-міністр України
|
В.ГРОЙСМАН
|
Інд. 73
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
21 лютого 2018 р. № 87
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 24 липня 2019 р. № 688 (688-2019-п) )
Додаток 1
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Взаємодія з іншими особами усно, сприйняття і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
|
||
Сприймає усну інформацію
|
сприймає усну інформацію; перепитує, виявляючи увагу; доречно реагує [2 МОВ 1.1]
|
критично сприймає інформацію для досягнення різних цілей; уточнює інформацію з огляду на ситуацію [4 МОВ 1.1]
|
Перетворює усну інформацію в різні форми повідомлень
|
відтворює основний зміст усного повідомлення відповідно до мети; на основі почутого малює/добирає ілюстрації; передає інформацію графічно [2 МОВ 1.2]
|
на основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями [4 МОВ 1.2]
|
Виокремлює інформацію
|
виокремлює цікаву для себе інформацію; передає її іншим особам [2 МОВ 1.3]
|
виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою [4 МОВ 1.3]
|
Аналізує та інтерпретує усну інформацію
|
розпізнає ключові слова і фрази в усному повідомленні, виділяє їх голосом у власному мовленні; пояснює, чому інформація зацікавила; за допомогою вчителя виявляє очевидні ідеї у простих текстах, медіатекстах [2 МОВ 1.4]
|
визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб [4 МОВ 1.4]
|
Оцінює усну інформацію
|
висловлює думки щодо усного повідомлення, простого тексту, медіатексту; намагається пояснити свої вподобання; звертається до дорослих за підтвердженням правдивості інформації [2 МОВ 1.5]
|
висловлює своє ставлення до усного повідомлення, простого тексту, медіатексту, обґрунтовує думки, спираючися на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її [4 МОВ 1.5]
|
Висловлює і захищає власні погляди
|
висловлює власні погляди щодо предмета обговорення; намагається зробити так, щоб висловлювання було зрозуміле і цікаве для інших осіб; правильно вимовляє загальновживані слова [2 МОВ 1.6]
|
висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди [4 МОВ 1.6]
|
Використовує вербальні та невербальні засоби під час представлення своїх думок
|
розпізнає емоції своїх співрозмовників, використовує відомі вербальні та невербальні засоби для передачі емоцій та настрою; розпізнає образні вислови і пояснює, що вони допомагають уявити; створює прості медіатексти [2 МОВ 1.7]
|
обирає вербальні та невербальні засоби спілкування, доречно використовує їх для спілкування та створення простих медіатекстів відповідно до комунікативної мети; вимовляє з правильною інтонацією різні за метою висловлювання речення; використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів [4 МОВ 1.7]
|
Регулює власний емоційний стан
|
розповідає про власні відчуття та емоції від прослуханого/побаченого; ввічливо спілкується [2 МОВ 1.8]
|
описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/побаченого; доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету [4 МОВ 1.8]
|
Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та використання її для збагачення свого досвіду
|
||
Сприймає текст
|
передбачає за обкладинкою, заголовком та ілюстраціями, про що йтиметься в дитячій книжці; читає вголос правильно, свідомо, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти; розуміє фактичний зміст прочитаного [2 МОВ 2.1]
|
прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів [4 МОВ 2.1]
|
Аналізує та інтерпретує текст
|
пов’язує інформацію з тексту з відповідними життєвими ситуаціями; розрізняє головне і другорядне в тексті; визначає тему художнього твору, а також простого медіатексту [2 МОВ 2.2]
|
пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті; визначає форму і пояснює зміст простих медіатекстів [4 МОВ 2.2]
|
Збагачує естетичний та емоційно-чуттєвий досвід
|
розповідає про власні почуття та емоції від прочитаного тексту; відтворює емоції літературних персонажів під час інсценізації [2 МОВ 2.3]
|
описує емоційний стан персонажів, співпереживає [4 МОВ 2.3]
|
Оцінює текст
|
висловлює власні вподобання щодо змісту прочитаних творів, літературних персонажів, намагається пояснити, що подобається, а що ні; висловлює думки щодо простих медіатекстів [2 МОВ 2.4]
|
висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела; описує враження від змісту і форми медіатексту [4 МОВ 2.4]
|
Обирає тексти для читання
|
обирає книжку для читання; пояснює власний вибір [2 МОВ 2.5]
|
визначає мету читання (для задоволення, розваги, пошуку потрібної інформації) та обирає відповідні тексти [4 МОВ 2.5]
|
Перетворює інформацію
|
на основі тексту малює/добирає ілюстрації, фіксує інформацію графічно [2 МОВ 2.6]
|
на основі тексту створює план, таблицю, модель [4 МОВ 2.6]
|
Читає творчо
|
експериментує з текстом (змінює кінцівку, місце подій, імпровізує з репліками під час інсценізації тощо) [2 МОВ 2.7]
|
експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації) [4 МОВ 2.7]
|
Висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримання норм літературної мови
|
||
Створює письмові висловлювання
|
пише рукописними буквами, злито, розбірливо; створює невеликі та нескладні за змістом висловлювання, записує їх; правильно записує слова, які пишуться так, як вимовляються; створює прості медіатексти за допомогою інших осіб [2 МОВ 3.1]
|
пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником; створює тексти різних типів і жанрів (казка, розповідь, опис, міркування); створює прості медіатексти, використовує різні форми їх презентації [4 МОВ 3.1]
|
Взаємодіє в режимі реального часу
|
обмінюється короткими письмовими повідомленнями [2 МОВ 3.2]
|
створює короткі дописи для захищених ресурсів, зокрема веб-сайта закладу загальної середньої освіти [4 МОВ 3.2]
|
Редагує письмові тексти
|
перевіряє написане, виявляє і виправляє недоліки письма самостійно чи за допомогою вчителя; обговорює створений текст і вдосконалює його за допомогою інших осіб [2 МОВ 3.3]
|
знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова; аналізує та вдосконалює створений текст відповідно до мети спілкування, перевіряє грамотність написаного [4 МОВ 3.3]
|
Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними явищами, їх аналіз
|
||
Досліджує мовні явища
|
спостерігає за мовними одиницями та явищами, відкриває деякі закономірності співвідношення звуків і букв, значення слів, їх граматичної форми та ролі в реченні; спостерігає за власним мовленням та мовленням інших осіб, удосконалює власне мовлення за допомогою інших осіб [2 МОВ 4.1]
|
аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками;
використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування; правильно вживає граматичні форми частин мови; правильно записує різні види речень за метою висловлювання [4 МОВ 4.1]
|
Використовує знання з мови у мовленнєвій творчості
|
експериментує звуками, словами, фразами в мовних іграх; аналізує за допомогою вчителя мовлення літературних персонажів [2 МОВ 4.2]
|
створює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення [4 МОВ 4.2]
|
Додаток 2
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Взаємодія з іншими особами усно, сприйняття і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
|
||
Сприймає усну інформацію
|
розуміє повільне та чітке мовлення з довгими паузами для полегшення усвідомлення змісту почутого;
розуміє конкретну інформацію в повсякденному контексті;
перепитує, виявляючи увагу;
доречно реагує [2 УМД 1.1]
|
розуміє достатньо для діяльності в типових життєвих ситуаціях, якщо мовлення повільне і чітке;
уточнює інформацію з огляду на ситуацію [4 УМД 1.1]
|
Перетворює усну інформацію в різні форми повідомлень
|
відтворює основний зміст усного повідомлення;
на основі почутого малює/ добирає ілюстрації [2 УМД 1.2]
|
переказує основний зміст почутого;
створює асоціативні схеми, таблиці;
передає інформацію графічно [4 УМД 1.2]
|
Виокремлює усну інформацію
|
виокремлює цікаву для себе інформацію;
передає інформацію іншим особам у простій формі [2 УМД 1.3]
|
виокремлює певну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів;
передає інформацію іншим особам у частково розгорнутій формі [4 УМД 1.3]
|
Аналізує та інтерпретує усну інформацію
|
розпізнає деякі слова і фрази в усному повідомленні, співвідносячи їх із знайомою повсякденною тематикою, якщо мовлення чітке і повільне [2 УМД 1.4]
|
розпізнає ключові слова і фрази для розуміння основного змісту почутих коротких, чітких, простих повідомлень, зіставляє його із власними спостереженнями, життєвим досвідом [4 УМД 1.4]
|
Оцінює усну інформацію
|
висловлює в простий спосіб думку щодо почутого;
звертається до інших за підтвердженням правдивості інформації [2 УМД 1.5]
|
висловлює своє враження про основний зміст усного повідомлення, спираючись на власний досвід;
висловлює свою згоду або незгоду з думкою співрозмовника [4 УМД 1.5]
|
Висловлює і захищає власні погляди, переконання, ідеї
|
висловлює власні вподобання, використовуючи прості слова і фрази, правильно вимовляючи їх [2 УМД 1.6]
|
спілкується просто, але ефективно на відомі теми; формулює власну думку за підтримки співрозмовника, використовуючи мовні кліше;
дотримується основних правил літературної вимови [4 УМД 1.6]
|
Використовує вербальні та невербальні засоби під час представлення своїх думок
|
використовує прості вербальні та невербальні засоби для передачі емоцій та настрою;
використовує відповідну інтонацію залежно від типу повідомлення [2 УМД 1.7]
|
вживає доречні вербальні та невербальні засоби в типових ситуаціях спілкування;
використовує відповідну інтонацію залежно від типу повідомлення [4 УМД 1.7]
|
Регулює власний емоційний стан
|
повідомляє про свої емоції простими словами та фразами;
вживає найпростіші форми ввічливості (привітання, прощання, подяка, прохання, вибачення, представлення) [2 УМД 1.8]
|
розповідає про власні емоції та емоції інших;
доречно використовує формули мовленнєвого етикету в типових ситуаціях спілкування [4 УМД 1.8]
|
Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та використання її для збагачення свого досвіду
|
||
Сприймає текст
|
передбачає, про що йтиметься в книжці (зважаючи на обкладинку, заголовок та ілюстрації), висловлюючи свою думку простими словами;
читає вголос короткі тексти/ медіатексти із сфери особистих інтересів, написані простими словами в поєднанні з ілюстраціями чи малюнками; розпізнає знайомі слова та основні фрази, перечитуючи їх за потреби;
знаходить інформацію, явно подану в тексті [2 УМД 2.1]
|
передбачає зміст книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями тощо, висловлюючи свою думку простими фразами;
читає (вголос і мовчки) прості тексти відповідного обсягу на відому тематику, побудовані на основі широковживаного мовного матеріалу, пов’язаного з типовими ситуаціями;
знаходить явну або приховану інформацію, застосовуючи відомі прийоми пошуку [4 УМД 2.1]
|
Аналізує та інтерпретує текст
|
розуміє загальний фактичний зміст прочитаного;
зіставляє прочитане з власним досвідом;
визначає тему тексту/ медіатексту;
пропонує буквальне тлумачення прочитаного [2 УМД 2.2]
|
розуміє загальний зміст прочитаного, виокремлюючи ключові слова і фрази, розпізнає окремі важливі деталі;
пов’язує прочитане з власним життєвим досвідом;
формулює тему та основну думку тексту/ медіатексту;
пов’язує окремі елементи інформації в тексті/ медіатексті в цілісну картину;
пропонує буквальне тлумачення прочитаного;
формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті/ медіатексті;
визначає форму і пояснює зміст простих медіатекстів [4 УМД 2.2]
|
Збагачує естетичний та емоційно-чуттєвий досвід
|
називає простими словами емоції та почуття персонажів тексту/ медіатексту;
визначає свої емоції від прочитаного [2 УМД 2.3]
|
описує емоції та почуття персонажів тексту/ медіатексту, демонструючи емпатію і толерантність;
розповідає простими фразами про враження від прочитаного [4 УМД 2.3]
|
Оцінює текст
|
пояснює простими словами, що подобається, а що ні в змісті прочитаного;
погоджується або не погоджується з думкою інших щодо основного змісту прочитаного [2 УМД 2.4]
|
висловлює простими фразами ставлення до основного змісту прочитаного, спираючись на текст/ медіатексті власний досвід;
визначає корисність отриманої інформації для себе;
погоджується або не погоджується з думкою інших щодо основного змісту прочитаного, пояснюючи свою позицію простими фразами;
визначає окремі особливості структури та мовного оформлення тексту/ медіа тексту;
порівнює окремі особливості власного тексту/ медіатексту та текстів/медіатекстів, створених іншими [4 УМД 2.4]
|
Обирає тексти для читання
|
обирає текст/ медіатекст з допомогою або самостійно відповідно до мети (для задоволення, пошуку інформації тощо), пояснюючи свій вибір простими словами [2 УМД 2.5]
|
обирає з допомогою або самостійно текст/ медіатекст відповідно до мети (для задоволення, пошуку інформації тощо), пояснюючи свій вибір простими фразами;
добирає з поданого переліку одне джерело, яке вважає надійним;
радить іншим текст/медіатекст, спираючись на власний читацький досвід [4 УМД 2.5]
|
Перетворює текстову інформацію
|
добирає ілюстрації до тексту/ медіатексту, створює ілюстрації засобами різних видів художньо-творчої діяльності (малюнок, ліплення тощо);
переказує в простий спосіб текст/медіатекст;
передає простими словами зображене візуально (малюнки, комікси тощо) [2 УМД 2.6]
|
добирає ілюстрації до тексту/ медіатексту, створює ілюстрації засобами різних видів художньо-творчої діяльності (малюнок, комікс тощо);
переказує в простий спосіб текст/медіатекст, створює простий план прочитаного;
створює простим способом опис/ розповідь на основі зображення (малюнка, коміксу тощо) [4 УМД 2.6]
|
Читає творчо
|
використовує окремі способи творчого експериментування з текстом/ медіатекстом (декламує, імпровізує під час інсценізації тощо) [2 УМД 2.6]
|
добирає за допомогою інших окремі способи творчого експериментування з текстом/ медіатекстом (доповнює прочитане додатковими деталями тощо) [4 УМД 2.7]
|
Висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримання норм літературної мови
|
||
Створює письмові висловлювання
|
створює просте повідомлення з окремих фраз на знайому тематику;
пише рукописними буквами, злито, розбірливо;
створює прості медіатексти за допомогою інших [2 УМД 3.1]
|
створює невелике за обсягом зв’язне повідомлення на знайому тематику, ураховуючи мету та адресата;
підтверджує свою думку письмово, наводячи окремі приклади;
пише з пам’яті та слуху рукописними буквами розбірливо, дотримуючися вивчених правил;
створює прості медіатексти з допомогою інших, використовує окремі форми їх презентації [4 УМД 3.1]
|
Взаємодіє в режимі реального часу
|
обмінюється простими короткими письмовими повідомленнями в типових ситуаціях онлайнового спілкування [2 УМД 3.2]
|
спілкується онлайн на знайомі теми, використовуючи мовні кліше;
розміщує в захищених цифрових мережах короткі дописи на повсякденну тематику;
обмінюється простими коментарями з іншими дописувачами [4 УМД 3.2]
|
Редагує письмові тексти
|
перевіряє написане, виявляє і виправляє недоліки письма самостійно чи за допомогою вчителя;
обговорює створений текст і вдосконалює його за допомогою інших осіб [2 УМД 3.3]
|
перевіряє грамотність власного і чужого тексту/медіатексту;
виявляє і виправляє допущені помилки; удосконалює написане відповідно до теми і мети спілкування [4 УМД 3.3]
|
Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними явищами, їх аналіз
|
||
Досліджує мовні явища
|
спостерігає за власним мовленням та мовленням інших осіб, за потреби коригує власне мовлення [2 УМД 4.1]
|
спостерігає за мовними одиницями та явищами, розуміє деякі закономірності співвідношення звуків і букв;
пояснює значення слів з урахуванням контексту, їх граматичної форми та ролі в реченні;
виокремлює характерні ознаки власного мовлення [4 УМД 4.1]
|
Використовує знання з мови у мовленнєвій творчості
|
експериментує із звуками, словами, фразами в мовних іграх [2 УМД 4.2]
|
бере участь у простих мовних іграх, розв’язує кросворди, ребуси, експериментуючи із звуками, словами, фразами [4 УМД 3.2]
|
Додаток 3
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Сприйняття інформації, висловленої іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, та критичне оцінювання інформації
|
||
Сприймає усну інформацію
|
розуміє короткі, прості запитання, твердження, прохання/вказівки та реагує на них вербально та/або невербально [2 ІНО 1.1]
|
визначає в усному повідомленні інформацію за різними завданнями на знайомі повсякденні теми [4 ІНО 1.1]
|
Критично оцінює усну інформацію
|
розпізнає знайомі слова і фрази під час сприйняття усної інформації [2 ІНО 1.2]
|
розуміє зміст усного висловлювання у знайомому повсякденному контексті [4 ІНО 1.2]
|
Розуміння прочитаних іншомовних текстів різних видів для здобуття інформації або для задоволення, використання прочитаної інформації та її критичне оцінювання
|
||
Сприймає текст
|
розпізнає знайомі слова з опорою на наочність [2 ІНО 2.1]
|
розпізнає знайомі імена/назви, слова та елементарні фрази в коротких, простих текстах [4 ІНО 2.1]
|
Аналізує прочитану інформацію
|
|
визначає в тексті інформацію за різними завданнями на знайомі повсякденні теми [4 ІНО 2.2]
|
Надання інформації, висловлювання думок, почуттів та ставлення, взаємодія з іншими особами усно, письмово та в режимі реального часу з використанням іноземної мови
|
||
Здійснює усну взаємодію
|
запитує та повідомляє інформацію про себе та повсякденні справи, вживаючи короткі сталі вирази та використовуючи у разі потреби жести [2 ІНО 3.1]
|
спілкується на добре знайомі теми, реагує на прості твердження щодо задоволення нагальних потреб та висловлює такі потреби [4 ІНО 3.1]
|
Усно висловлює власні думки, почуття, ставлення та позиції
|
описує себе та свій стан короткими фразами [2 ІНО 3.2]
|
розповідає про людей, навколишній світ та побут простими, окремими фразами та висловлює своє ставлення [4 ІНО 3.2]
|
Здійснює письмову взаємодію
|
надає найпростішу інформацію про себе у письмовій формі (записка, анкета) [2 ІНО 3.3]
|
запитує та надає особисту інформацію у письмовій формі, використовуючи прості слова, короткі речення та сталі вирази [4 ІНО 3.3]
|
Висловлює свої думки, почуття, ставлення та позиції письмово
|
пише короткими фразами про себе [2 ІНО 3.4]
|
надає у письмовій формі інформацію про себе, навколишній світ, побут, використовуючи прості слова та вирази [4 ІНО 3.4]
|
Здійснює взаємодію в режимі реального часу
|
пише короткі фрази в режимі реального часу у разі потреби з використанням словника [2 ІНО 3.5]
|
створює в режимі реального часу прості повідомлення за допомогою кількох коротких речень [4 ІНО 3.5]
|
Додаток 4
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Дослідження ситуації і виокремлення проблем, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів
|
||
Розпізнає серед ситуацій з повсякденного життя ті, що розв’язуються математичними методами
|
розпізнає серед ситуацій із свого життя ті, що потребують перелічування об’єктів, вимірювання величин, обчислення [2 МАО 1.1]
|
розпізнає серед життєвих ситуацій ті, що стосуються кількісних відношень/форм об’єктів навколишнього світу [4 МАО 1.1]
|
Досліджує, аналізує, оцінює дані та зв’язки між ними для розв’язання проблеми математичного змісту
|
аналізує проблемні ситуації свого життя; визначає групу пов’язаних між собою величин для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту [2 МАО 1.2]
|
аналізує проблемні ситуації, що виникають у житті; описує проблемні життєві ситуації за допомогою групи величин, які пов’язані між собою [4 МАО 1.2]
|
Прогнозує результат розв’язання проблемної ситуації
|
прогнозує результат виконання арифметичних дій [2 МАО 1.3]
|
прогнозує результат розв’язання проблемної ситуації з урахуванням власного досвіду [4 МАО 1.3]
|
Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів) дій для розв’язання різноманітних задач
|
||
Сприймає і перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану), будує допоміжну модель проблемної ситуації
|
перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему, таблицю, схематичний рисунок [2 МАО 2.1]
|
перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) різними способами у схему, таблицю, схематичний рисунок [4 МАО 2.1]
|
Розробляє стратегії розв’язання проблемних ситуацій
|
обирає послідовність дій для розв’язання проблемної ситуації [2 МАО 2.2]
|
обирає спосіб (способи) розв’язання проблемної ситуації [2 МАО 2.2]
|
Моделює процес розв’язання проблемної ситуації і реалізує його
|
обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначає дію (дії) для розв’язання проблемної ситуації, виконує її (їх) [2 МАО 2.3]
|
обирає дані, необхідні і достатні для розв’язання проблемної ситуації; обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації; розв’язує проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2.3]
|
Критичне оцінювання даних, процесу та результату розв’язання навчальних і практичних задач
|
||
Оцінює дані проблемної ситуації, необхідні і достатні для її розв’язання
|
визначає достатність даних для розв’язання проблемної ситуації [2 МАО 3.1]
|
використовує відомі засоби добору необхідних даних для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 3.1]
|
Оцінює різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, обирає раціональний шлях її розв’язання
|
визначає шляхи розв’язання проблемної ситуації [2 МАО 3.2]
|
досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, обирає раціональний шлях її розв’язання [4 МАО 3.2]
|
Перевіряє відповідність одержаного результату прогнозованому
|
зіставляє одержаний результат з прогнозованим [2 МАО 3.3]
|
зіставляє одержаний результат з прогнозованим [4 МАО 3.3]
|
Оцінює правильність розв’язання проблемної ситуації; виявляє та виправляє помилки
|
перевіряє правильність результату арифметичної дії; виявляє та виправляє помилки [2 МАО 3.4]
|
перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами; виявляє та виправляє помилки [4 МАО 3.4]
|
Застосування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу
|
||
Аналізує об’єкти навколишнього світу та ситуації, що виникають у житті
|
визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнює, об’єднує у групу і розподіляє на групи за спільною ознакою [2 МАО 4.1]
|
визначає істотні, спільні і відмінні ознаки математичних об’єктів; порівнює, узагальнює і класифікує об’єкти за суттєвою ознакою [4 МАО 4.1]
|
Встановлює кількість об’єктів, читає і записує числа, порівнює та упорядковує їх
|
рахує об’єкти, позначає числом результат лічби; порівнює числа в межах сотні та упорядковує їх [2 МАО 4.2]
|
встановлює кількість об’єктів; позначає результат лічби числом; порівнює числа в межах мільйона та упорядковує їх [4 МАО 4.2]
|
Володіє обчислювальними навичками, застосовує їх у навчальних та практичних ситуаціях
|
обчислює усно зручним для себе способом у навчальних і практичних ситуаціях [2 МАО 4.3]
|
обчислює усно і письмово у різних життєвих ситуаціях [4 МАО 4.3]
|
Визначає просторові відношення
|
орієнтується на площині і в просторі; описує або зображає схематично розміщення, напрямок і рух об’єктів [2 МАО 4.4]
|
орієнтується на площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрути пересування [4 МАО 4.4]
|
Розпізнає геометричні фігури за їх істотними ознаками
|
розпізнає знайомі геометричні площинні та об’ємні фігури серед об’єктів навколишнього світу, на малюнках [2 МАО 4.5]
|
розпізнає знайомі геометричні фігури у фігурах складної форми [4 МАО 4.5]
|
Будує, конструює об’єкти
|
конструює площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу, створює макети реальних та уявних об’єктів [2 МАО 4.6]
|
створює з геометричних фігур різні конструкції; будує площинні фігури за заданими розмірами [4 МАО 4.6]
|
Вимірює величини
|
вимірює величини за допомогою підручних засобів і вимірювальних приладів [2 МАО 4.7]
|
визначає спільну властивість об’єктів навколишнього світу та інтерпретує її як величину для вимірювання та порівняння [4 МАО 4.7]
|
Використовує алгебраїчні поняття і залежності для розв’язування проблемної ситуації; досліджує задачі
|
встановлює залежність між компонентами і результатом арифметичної дії [2 МАО 4.8]
|
використовує залежність між компонентами і результатом арифметичної дії для розв’язання проблемної ситуації; використовує буквену символіку для запису математичних тверджень [4 МАО 4.8]
|
Додаток 5
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Відкриття світу природи, набуття досвіду її дослідження, пошук відповідей на запитання, спостереження за навколишнім світом, експериментування та створення навчальних моделей, вияв допитливості та отримання радості від пізнання природи
|
||
Виявляє і формулює дослідницькі проблеми
|
обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити [2 ПРО 1.1]
|
обирає в навколишньому світі або із запропонованих запитань такі проблеми, що можна розв’язати дослідницьким способом [4 ПРО 1.1]
|
Визначає мету дослідження і висуває гіпотезу
|
обирає та пояснює дії для дослідження об’єктів природи;
|
визначає мету спостережень/досліджень;
|
|
визначає можливі результати спостережень/досліджень [2 ПРО 1.2]
|
прогнозує можливі результати спостережень/досліджень [4 ПРО 1.2]
|
Планує дослідження
|
пропонує/обирає послідовність кроків під час спостереження/ експерименту [2 ПРО 1.3]
|
визначає послідовність кроків під час спостереження/ експерименту; обирає необхідні умови дослідження [4 ПРО 1.3]
|
Спостерігає, експериментує, моделює
|
досліджує обрані природні явища та об’єкти, використовуючи надані прилади, моделі [2 ПРО 1.4]
|
проводить спостереження за обраними або запропонованими природними явищами та об’єктами, проводить дослідження, створює навчальні моделі [4 ПРО 1.4]
|
Аналізує та обґрунтовує результати досліджень, формулює висновки
|
описує, що нового дізнався, спостерігаючи та експериментуючи [2 ПРО 1.5]
|
встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи; робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно [4 ПРО 1.5]
|
Проводить самоаналіз дослідницької діяльності
|
описує та пояснює те, про що дізнався; радіючи пізнанню нового, розуміє, що помилки є невід’ємною частиною пізнання [2 ПРО 1.6]
|
визначає фактори успіху, аналізує помилки, які виникають під час дослідження, змінює умови чи послідовність дій під час дослідження [4 ПРО 1.6]
|
Опрацювання та систематизація інформації природничого змісту, отриманої з доступних джерел, та представлення її у різних формах
|
||
Знаходить інформацію та систематизує її
|
знаходить інформацію про природу [2 ПРО 2.1]
|
знаходить, систематизує (згідно з планом) інформацію про навколишній світ; використовує технічні прилади і пристрої для пошуку інформації [4 ПРО 2.1]
|
Перетворює інформацію з однієї форми в іншу
|
зображує інформацію про навколишній світ у вигляді малюнка, таблиці [2 ПРО 2.2]
|
представляє інформацію у вигляді малюнка, схеми, графіка, тексту, презентації тощо [4 ПРО 2.2]
|
Усвідомлення розмаїття природи, взаємозв’язків її об’єктів та явищ, пояснення ролі природничих наук і техніки в житті людини, відповідальна поведінка у природі
|
||
Виявляє взаємозв’язки у природі та враховує їх у своїй діяльності
|
виявляє та описує очевидні зв’язки у природі; пояснює необхідність їх урахування у життєдіяльності людини [2 ПРО 3.1]
|
діє у навколишньому світі з урахуванням взаємозв’язків між об’єктами живої і неживої природи [4 ПРО 3.1]
|
Діє у навколишньому світі, розуміючи наслідки власної поведінки
|
дбає про чистоту навколишнього світу, доглядає за рослинами і тваринами [2 ПРО 3.2]
|
встановлює зв’язки між діяльністю людини і станом навколишнього світу; складає правила поведінки в навколишньому світі і дотримується їх [4 ПРО 3.2]
|
Використовує наукові надбання для розв’язання проблем
|
наводить приклади використання винаходів людства в побуті [2 ПРО 3.3]
|
пояснює значущість винаходів у повсякденному житті, збереженні навколишнього світу [4 ПРО 3.3]
|
Відповідально та ощадливо використовує природні ресурси
|
пояснює необхідність збереження природних ресурсів і намагається це робити [2 ПРО 3.4]
|
визначає приблизні витрати природних ресурсів, що використовуються в родині, шляхи їх зменшення [4 ПРО 3.4]
|
Критичне оцінювання фактів, поєднання нового досвіду з набутим раніше і його творче використання для розв’язання проблем природничого характеру
|
||
Визначає проблему шляхом cпіввіднесення нових фактів із попереднім досвідом
|
розрізняє проблеми в навколишньому світі, пов’язані з діяльністю людини [2 ПРО 4.1]
|
пояснює важливість того, що вивчає, для власного життя, розрізняє в ньому головне і другорядне [4 ПРО 4.1]
|
Критично оцінює проблему
|
розуміє проблему в навколишньому світі; розмірковує, що відомо про цю проблему, як її розв’язати [2 ПРО 4.2]
|
визначає відоме і невідоме у проблемі, висловлює докази правильності суджень [4 ПРО 4.2]
|
Групує і класифікує об’єкти навколишнього світу
|
знаходить спільні і відмінні ознаки об’єктів; групує об’єкти навколишнього світу за однією або кількома ознаками [2 ПРО 4.3]
|
класифікує об’єкти навколишнього світу за кількома ознаками та властивостями [4 ПРО 4.3]
|
Генерує нові ідеї для розв’язання проблеми
|
пропонує різні способи використання об’єктів навколишнього світу [2 ПРО 4.4]
|
пропонує власний спосіб розв’язання обраної або запропонованої проблеми [4 ПРО 4.4]
|
Додаток 6
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Втілення творчого задуму в готовий виріб
|
||
Планує власну діяльність з виготовлення виробу
|
за допомогою дорослих або самостійно планує власну діяльність з виготовлення виробу, прогнозує кінцевий результат [2 ТЕО 1.1]
|
обирає об’єкт праці та прогнозує кінцевий результат власної діяльності; самостійно планує послідовність технологічних операцій під час виготовлення виробу [4 ТЕО 1.1]
|
Читає і розробляє графічні зображення
|
читає та аналізує графічні зображення за допомогою дорослих та використовує їх у процесі роботи [2 ТЕО 1.2]
|
читає та аналізує графічні зображення; виконує прості геометричні зображення та керується ними у процесі роботи [4 ТЕО 1.2]
|
Добирає матеріали і технології для виготовлення виробу
|
за допомогою дорослих або самостійно добирає конструкційні матеріали та технології для виготовлення виробу [2 ТЕО 1.3]
|
самостійно добирає матеріали та технології для виготовлення виробу [4 ТЕО 1.3]
|
Моделює, конструює та виготовляє виріб
|
моделює, конструює та виготовляє виріб з готових елементів за допомогою дорослих; виготовляє та оздоблює виріб за допомогою дорослих [2 ТЕО 1.4]
|
моделює, конструює та виготовляє виріб з готових елементів; виготовляє та оздоблює виріб відомими технологіями [4 ТЕО 1.4]
|
Оцінює та представляє результати власної або колективної діяльності
|
оцінює та представляє результати власної або колективної діяльності за допомогою дорослих [2 ТЕО 1.5]
|
представляє одержаний результат власної або колективної діяльності та намагається оцінити його [4 ТЕО 1.5]
|
Турбота про власний побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто оточує
|
||
Застосовує технологічні операції традиційних та сучасних ремесел
|
виконує прості технологічні операції традиційних та сучасних ремесел за допомогою дорослих або самостійно [2 ТЕО 2.1]
|
самостійно виконує прості технологічні операції традиційних та сучасних ремесел [4 ТЕО 2.1]
|
Створює виріб, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел
|
спостерігає за процесом виготовлення виробу народними майстрами; створює виріб за допомогою дорослих або самостійно згідно із зразком чи власним задумом, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел [2 ТЕО 2.2]
|
самостійно створює виріб, застосовуючи технології традиційних та сучасних ремесел [4 ТЕО 2.2]
|
Ефективне використання природних матеріалів, турбота про навколишній світ
|
||
Розраховує витрати
|
за допомогою дорослих розраховує орієнтовні витрати та кількість матеріалів для виготовлення виробу [2 ТЕО 3.1]
|
за допомогою дорослих або самостійно розраховує орієнтовні витрати та кількість матеріалів для виготовлення виробу [4 ТЕО 3.1]
|
Ощадно використовує матеріали
|
під час виготовлення виробів намагається ощадно використовувати матеріали; за допомогою дорослих готує залишки до вторинної обробки [2 ТЕО 3.2]
|
ощадно використовує матеріали; сортує відходи, дотримуючися відповідних правил [4 ТЕО 3.2]
|
Практичне і творче застосування традиційних та сучасних ремесел
|
||
Організовує власну життєдіяльність
|
за допомогою дорослих планує дії та виконує їх у власному побуті [2 ТЕО 4.1]
|
планує та виконує дії у власному побуті [4 ТЕО 4.1]
|
Розв’язує практичні завдання у побуті
|
виконує практичні завдання в побуті; організовує робоче місце за допомогою дорослих [2 ТЕО 4.2]
|
безпечно використовує найпростіші прилади у побуті; самостійно організовує робоче місце відповідно до визначених потреб та завдань [4 ТЕО 4.2]
|
Дотримується безпеки під час виготовлення виробу
|
дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань [2 ТЕО 4.3/4 ТЕО 4.3]
|
Додаток 7
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем
|
||
Досліджує інформаційний навколишній світ
|
пояснює сприйняття інформації різними органами чуття на основі власних спостережень [2 ІФО 1.1]
|
пояснює основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі (дім, школа, вулиця) на основі власних спостережень [4 ІФО 1.1]
|
Знаходить, подає, перетворює, аналізує та зберігає дані різних типів
|
розрізняє та фіксує дані, аналізує та впорядковує прості послідовності [2 ІФО 1.2]
|
знаходить інформацію, зберігає дані на цифрових носіях, перетворює інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнює різні способи представлення інформації, аналізує та впорядковує послідовності [4 ІФО 1.2]
|
Добирає об’єкти для створення моделей
|
визначає об’єкти, їх властивості та значення властивостей за підтримки вчителя; розрізняє моделі та їх відповідники у реальному світі, створює прості моделі [2 ІФО 1.3]
|
класифікує об’єкти за їх властивостями, зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізує вплив подій на властивості, досліджує об’єкти за допомогою створених моделей [4 ІФО 1.3]
|
Критично оцінює інформацію з різних джерел
|
розрізняє правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел [2 ІФО 1.4]
|
висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняє факти і судження [4 ІФО 1.4]
|
Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них
|
||
Розробляє та реалізує алгоритми
|
створює план дій, наводить приклади повторення та виконання дій за визначеним завданням у повсякденній діяльності [2 ІФО 2.1]
|
розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО 2.1]
|
Створює та налагоджує програмні проекти
|
складає простий план із точних та однозначних вказівок до дій виконавців, виявляє в ньому помилки, оцінює відповідність очікуваному результату [2 ІФО 2.2]
|
створює згідно з планом або алгоритмом прості програми та налагоджує їх; прогнозує та формулює очікуваний результат створеної програми [4 ІФО 2.2]
|
Розробляє модульні проекти
|
складає ціле із запропонованих частин, пояснює, як заміна окремих частин приводить до іншого цілого [2 ІФО 2.3]
|
розкладає задачі на прості, які виконуються згідно з окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компонує) [4 ІФО 2.3]
|
Опрацьовує та створює інформаційні продукти з використанням даних різних типів
|
використовує готові та створює прості інформаційні продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передачі інформації або представлення власних ідей, результатів діяльності [2 ІФО 2.4]
|
створює інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/або результатів діяльності [4 ІФО 2.4]
|
Співпрацює в команді для створення інформаційного продукту
|
самостійно та відповідально виконує визначені завдання; працює в команді з іншими особами для досягнення спільної мети [2 ІФО 2.5]
|
керує своїми діями та пояснює власний внесок у спільний результат роботи команди, коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.5]
|
Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці, самостійного опанування новими уміннями
|
||
Використовує широкий спектр цифрових пристроїв
|
використовує цифрові пристрої вдома, у школі, на вулиці та пояснює їх призначення [2 ІФО 3.1]
|
обирає цифрове середовище, пристрої, засоби для розв’язання життєвої задачі/проблеми, пояснює свій вибір [4 ІФО 3.1]
|
Організовує власне інформаційне середовище
|
організовує власне робоче місце за допомогою дорослих; розпізнає та описує прості проблеми та збої, які виникають у роботі доступних цифрових пристроїв, звертається за допомогою та підтримкою [2 ІФО 3.2]
|
налаштовує для власних потреб відповідне програмне середовище; визначає за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуває прості несправності [4 ІФО 3.2]
|
Спілкується, навчається та співпрацює в мережевих спільнотах
|
використовує цифрові пристрої, технології для доступу до інформації та спілкування [2 ІФО 3.3]
|
співпрацює та спілкується в захищених мережевих спільнотах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання [4 ІФО 3.3]
|
Усвідомлення наслідків використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього світу та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії
|
||
Відповідально використовує інформаційні технології у повсякденному житті, захищає себе та власний інформаційний простір
|
дотримується правил безпечної роботи; захищає власний інформаційний простір; розповідає про проблеми дорослим [2 ІФО 4.1]
|
відповідально використовує технології для власної безпеки, регулює власний час роботи з цифровими пристроями, обговорює різні наслідки використання інформаційних технологій у школі, на вулиці, вдома тощо [4 ІФО 4.1]
|
Дотримується норм соціальної, міжкультурної та міжособистісної взаємодії
|
зважає на технічні можливості цифрових пристроїв для спілкування, зокрема з людьми з особливими потребами, поважає приватність повідомлень, толерантно ставиться до відмінностей культур, традицій і різних думок [2 ІФО 4.2]
|
добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами, безпосередньо та через Інтернет, усвідомлює відповідальність за свою діяльність в Інтернеті; рекомендує цікаві та безпечні веб-сайти своїм друзям [4 ІФО 4.2]
|
Дотримується норм правової взаємодії
|
зазначає авторство власних робіт; виявляє повагу до авторства інших осіб [2 ІФО 4.3]
|
відвідує тільки корисні і безпечні веб-сайти; дотримується правил використання власних і чужих творів [4 ІФО 4.3]
|
Додаток 8
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Турбота про особисте здоров’я і безпеку, реагування на діяльність, яка становить загрозу для власного життя, здоров’я, добробуту та інших осіб
|
||
Діє відповідально
|
демонструє поведінку, яка запобігає або зменшує ризики для життя і здоров’я [2 СЗО 1.1]
|
демонструє різноманітні практики поведінки, які запобігають або зменшують ризики для життя і здоров’я [4 СЗО 1.1]
|
Відстоює інтереси власні та інших осіб
|
протидіє проявам тиску, неповаги та приниження щодо себе та інших осіб, звертається за допомогою до дорослих [2 СЗО 1.2]
|
протидіє проявам тиску, неповаги та приниження щодо себе та інших осіб, самостійно або за допомогою дорослих залежно від ризику [4 СЗО 1.2]
|
Надає допомогу
|
розрізняє, до кого і як звернутися за допомогою; описує приклади такої діяльності [2 СЗО 1.3]
|
визначає потребу в допомозі собі та іншим особам, оцінює можливості її надання [4 СЗО 1.3]
|
Поводиться етично
|
розпізнає здорову етичну поведінку (сумлінність, справедливість, чесність, відповідальність, відвагу, відданість) та наслідує її [2 СЗО 1.4]
|
поводиться етично, демонструючи сумлінність, справедливість, чесність, відповідальність тощо [4 СЗО 1.4]
|
Визначення альтернатив, прогнозування наслідків, ухвалення рішень з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб
|
||
Розпізнає небезпечні ситуації
|
розпізнає та описує небезпеку вдома, у школі та навколишньому світі [2 СЗО 2.1]
|
пояснює, що робити в небезпечних ситуаціях вдома, у школі та навколишньому світі [4 СЗО 2.1]
|
Прогнозує наслідки
|
пояснює, що кожна дія (рішення) має наслідки [2 СЗО 2.2]
|
прогнозує можливі наслідки своїх дій (рішень) для себе та інших осіб [4 СЗО 2.2]
|
Ухвалює рішення
|
вирішує, як діяти у повсякденних ситуаціях без загрози для життя і здоров’я [2 СЗО 2.3]
|
вирішує, як діяти у повсякденних ситуаціях з користю для здоров’я, безпеки та добробуту [4 СЗО 2.3]
|
Поводиться безпечно
|
пояснює, від чого залежить безпека вдома, у школі та навколишньому світі [2 СЗО 2.4]
|
поводиться безпечно з огляду на себе та інших осіб вдома, у школі, на вулиці, у громадських місцях [4 СЗО 2.4]
|
Аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналіз і оцінка наслідків та ризиків
|
||
Обмірковує альтернативи власних дій та рішень
|
визначає здорові та шкідливі звички [2 СЗО 3.1]
|
обмірковує альтернативні рішення щодо відповідності здоровим чи шкідливим звичкам [4 СЗО 3.1]
|
Приймає зміни у власному організмі
|
відзначає зміни у власному організмі і приймає їх [2 СЗО 3.2]
|
спостерігає за змінами у своєму тілі залежно від фізичного стану, настрою, виду діяльності, способу життя; пояснює та приймає їх [4 СЗО 3.2]
|
Аналізує вплив поведінки на здоров’я
|
визначає позитивний і негативний вплив на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]
|
аналізує позитивний і негативний вплив на вибір здорової та безпечної поведінки [4 СЗО 3.3]
|
Здійснює вибір та отримує задоволення
|
розпізнає, що приносить задоволення та користь [2 СЗО 3.4]
|
обирає діяльність, яка приносить задоволення та користь [4 СЗО 3.4]
|
Підприємливість та етична поведінка для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту
|
||
Вчиться вчитися без шкоди для здоров’я
|
упорядковує власне навчання відповідно до своїх потреб та рекомендованих умов [2 СЗО 4.1]
|
планує та організовує власне навчання, чергуючи його з відпочинком [4 СЗО 4.1]
|
Знаходить і перевіряє інформацію
|
розпізнає знаки, символи і попередження щодо ймовірної небезпеки [2 СЗО 4.2]
|
намагається критично оцінювати інформацію щодо товарів і послуг [4 СЗО 4.2]
|
Діє ефективно і самостійно
|
пояснює потреби свої та інших осіб; визначає, від кого та від чого залежить задоволення потреб [2 СЗО 4.3]
|
розрізняє необхідні та надмірні потреби свої та інших осіб; визначає короткострокові цілі та планує конкретні дії щодо задоволення власних потреб [4 СЗО 4.3]
|
Спілкується конструктивно
|
уважно слухає, запитує про потреби інших осіб та висловлюється так, щоб не образити інших осіб [2 СЗО 4.4]
|
сприймає критичну інформацію щодо себе та етично реагує на неї [4 СЗО 4.4]
|
Виявляє культуру споживання
|
визнає важливість помірності у споживанні послуг та продукції [2 СЗО 4.5]
|
намагається ощадно використовувати ресурси [4 СЗО 4.5]
|
Планує майбутнє
|
пояснює важливість навчання у школі для свого життя та добробуту; планує свій день (навчальний та вихідний) [2 СЗО 4.6]
|
уявляє свою мету і розповідає про те, як її досягти; пояснює, як від ставлення до навчання залежить власний успіх і добробут [4 СЗО 4.6]
|
Співпрацює для досягнення результату діяльності
|
виконує різні ролі в групі, пояснює у чому цінність спільної роботи [2 СЗО 4.7]
|
погоджується на ту роль, яку здатний виконати найкраще; разом з іншими особами визначає мету спільної роботи, намагається досягти її [4 СЗО 4.7]
|
Додаток 9
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Встановлення зв’язків між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, пояснення значення пам’ятних для себе та інших громадян України дат (подій)
|
||
Орієнтується в історичному часі
|
встановлює послідовність подій (раніше/пізніше, до/після, давно/ недавно); пояснює, як і чому люди визначають час [2 ГІО 1.1]
|
визначає послідовність подій; співвідносить одиниці вимірювання часу [4 ГІО 1.1]
|
Розкриває тривалість і варіативність подій в часі
|
описує послідовність етапів розвитку людини; намагається пояснити, як події пов’язані між собою [2 ГІО 1.2]
|
встановлює кількість поколінь у своїй родині, розкриває зв’язки між теперішнім та попередніми поколіннями [4 ГІО 1.2]
|
Виявляє і прогнозує суспільні (історичні) зміни
|
розрізняє теперішнє, минуле і майбутнє (було - є - буде) [2 ГІО 1.3]
|
наводить приклади культурно-історичної спадщини України; виокремлює важливі для громадян України події, пояснює, як вони впливають на життя [4 ГІО 1.3]
|
Орієнтація у знайомому соціальному середовищі, долучення до його розвитку, пояснення впливу природи та діяльності людей на нього
|
||
Орієнтується у соціальному середовищі
|
орієнтується у близькому до місця проживання та освоєному людьми середовищі [2 ГІО 2.1]
|
розпізнає відомі об’єкти соціального середовища, планує прогулянку/ подорож/екскурсію до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України [4 ГІО 2.1]
|
Виявляє взаємозв’язок природного і соціального середовища
|
показує, як природа дає людям засоби до існування; описує зміни, які спостерігає у знайомому просторі, пов’язані з людською діяльністю [2 ГІО 2.2]
|
пояснює цінність природи для життя та роль діяльності людини в освоєнні навколишнього світу [4 ГІО 2.2]
|
Формує разом з іншими особами громадський простір
|
досліджує об’єкти загального користування у своїй місцевості; дотримується правил поведінки під час гри, прогулянки і відпочинку [2 ГІО 2.3]
|
розрізняє об’єкти загального користування і власні об’єкти; протидіє (залучаючи дорослих) порушенням правил поведінки в публічних місцях [4 ГІО 2.3]
|
Робота з різними джерелами соціальної та історичної інформації, аналіз змісту джерел, їх критична оцінка
|
||
Добирає джерела історичної та суспільно значущої інформації
|
пояснює, де може знайти потрібну інформацію; виявляє основний зміст джерела інформації; розпитує старших людей про минуле [2 ГІО 3.1]
|
знаходить потрібну інформацію про минуле і сучасне; добирає джерело інформації відповідно до потреб і заінтересованості [4 ГІО 3.1]
|
Аналізує соціальну (історичну) інформацію
|
запитує про те, що зацікавило; знаходить відповіді на запитання; виокремлює в джерелі інформацію про відому особу/подію [2 ГІО 3.2]
|
виокремлює в тексті окремі події, персонажі, поняття; формулює зрозумілі запитання про людей, минулі чи теперішні події [4 ГІО 3.2]
|
Оцінює достовірність соціальної (історичної) інформації
|
розрізняє казкові події та події минулого; висловлює припущення про правдивість інформації [2 ГІО 3.3]
|
виокремлює факти, які викликають сумніви; знаходить інформацію, яка спростовує або підтверджує сумніви; пояснює можливі наслідки поширення неправдивої інформації [4 ГІО 3.3]
|
Узагальнення інформації з різних джерел, розповідь про минуле і сучасне
|
||
Систематизує та узагальнює соціальну (історичну) інформацію
|
виокремлює незрозумілі слова і за допомогою дорослих встановлює їх зміст; придумує назву твору, що відображає його зміст [2 ГІО 4.1]
|
збирає інформацію на тему, яка цікавить; визначає важливі і менш важливі відомості та обґрунтовує це; порівнює події, вчинки осіб [4 ГІО 4.1]
|
Розповідає про минуле і сучасне
|
розповідає про себе, свою родину та інших осіб [2 ГІО 4.2]
|
виражає різними способами уявлення про відомі історичні події, пам’ятки культури, видатних людей [4 ГІО 4.2]
|
Представлення аргументованих суджень про відомі факти історії та історичних осіб, а також про події суспільного життя
|
||
Формулює та представляє судження, добираючи аргументи
|
висловлює свої вподобання; виокремлює фрази та/або дії, які вразили; обмірковує вплив своїх слів та/або дій на думку інших осіб [2 ГІО 5.1]
|
формулює власну думку щодо вчинку, події, пам’ятки культури; добирає прості докази; дотримується послідовності викладення думок [4 ГІО 5.1]
|
Усвідомлення почуття власної гідності, діяльність з урахуванням власних прав і свобод, повага до прав і гідності інших осіб, протидія дискримінації та нерівному ставленню до особистості
|
||
Формує себе як особистість, утверджує власну гідність
|
описує себе, свій характер, захоплення, якими відрізняється від інших осіб [2 ГІО 6.1]
|
визначає свої риси характеру, моральні якості; розповідає про свої мрії та пояснює шляхи їх здійснення [4 ГІО 6.1]
|
Захищає права людини
|
пояснює свої обов’язки в сім’ї, школі; дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до інших осіб; звертається за допомогою до старших у разі, коли його або інших осіб ображають [2 ГІО 6.2]
|
виявляє та засуджує негідну поведінку; розпізнає випадки порушення прав дитини; пояснює, до кого можна звернутися, коли ображають та/або принижують його чи інших осіб, відповідно діє в таких ситуаціях [4 ГІО 6.2]
|
Протидіє і запобігає проявам дискримінації та нерівності
|
розпізнає вчинки і слова, які можуть підтримати або образити; поважає різноманітність, справедливо ставиться до інших осіб [2 ГІО 6.3]
|
спілкується з урахуванням особливостей інших людей; пояснює, чому потрібно діяти справедливо [4 ГІО 6.3]
|
Усвідомлення себе громадянином України, аналіз культурно-історичних основ власної ідентичності, визнання цінності культурного розмаїття
|
||
Усвідомлює себе частиною спільноти
|
збирає інформацію та розповідає про свою родину, однокласників, Україну; пояснює, що означає бути членом родини, громади, класу; долучається до родинних і національних традицій, пояснює їх значення для себе [2 ГІО 7.1]
|
досліджує своє походження, родовід, визначає свою роль у школі, громаді, державі; досліджує, які традиції і свята шанують у родині, родинах друзів та однокласників, ставиться з повагою до цих традицій і свят [4 ГІО 7.1]
|
Співпрацює з іншими особами
|
пояснює важливість співпраці у групі; разом з іншими особами визначає послідовність виконання завдань; виконує різні ролі в групі [2 ГІО 7.2]
|
визначає мету спільної роботи; планує послідовність дій групи для виконання завдання; погоджується на роль, яку здатний виконати найкраще [4 ГІО 7.2]
|
Дотримання принципів демократичного громадянства, активна участь у житті шкільної спільноти, громади і держави
|
||
Робить відповідальний вибір
|
домовляється з однокласниками про доброчесні правила взаємодії, дотримується досягнутих домовленостей, пояснює, чому це важливо [2 ГІО 8.1]
|
визначає разом з однокласниками та використовує правила та процедури вирішення питань, які стосуються життя класу; пояснює, як власний вибір та дії можуть вплинути на інших осіб [4 ГІО 8.1]
|
Бере участь у розв’язанні проблем спільнот
|
розповідає про свої успіхи, успіхи класу, своєї родини; розповідає про свої проблеми, обирає варіанти їх розв’язання; долучається до корисних справ у родині, класі, школі [2 ГІО 8.2]
|
розповідає про свої досягнення, досягнення класу, своєї родини, школи, громади; аналізує проблеми класу, школи, громади та пропонує варіанти їх розв’язання; пояснює фактори, які допомогли досягти успіху або призвели до виникнення проблеми; долучається до справ, корисних для класу, школи, громади [4 ГІО 8.2]
|
Осмислює громадсько-політичне життя
|
розповідає про Україну як про свою Батьківщину, розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]
|
пояснює, що означає бути громадянином України та як Україна пов’язана з Європою [4 ГІО 8.3]
|
Додаток 10
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності через образотворче, музичне та інші види мистецтва
|
||
Творить різними засобами і способами
|
творить відомими художніми засобами і способами [2 МИО 1.1]
|
добирає засоби і способи для творення художнього образу [4 МИО 1.1]
|
Імпровізує
|
експериментує, використовуючи відомі техніки художньо-творчої діяльності, звуками, ритмами, рухами, лініями, кольорами, формами, матеріалами тощо для створення художніх образів [2 МИО 1.2]
|
експериментує, використовуючи відомі техніки художньо-творчої діяльності, звуками, ритмами, рухами, лініями, кольорами, формами, матеріалами тощо, поєднуючи елементи для втілення ідеї в художньому образі [4 МИО 1.2]
|
Естетично перетворює навколишній світ
|
спостерігає за навколишнім світом, фіксує за допомогою вчителя цікаві явища як ідеї для творчості; допомагає прикрасити місце, де навчається, живе [2 МИО 1.3]
|
спостерігає за навколишнім світом, фіксує в різний спосіб цікаві явища; використовує їх у творчій діяльності; пропонує ідеї оздоблення місця, де навчається, живе; реалізує їх самостійно або за допомогою інших осіб [4 МИО 1.3]
|
Пізнання мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
|
||
Аналізує, інтерпретує, оцінює мистецтво
|
сприймає твори різних видів мистецтва і проявляє емоційно-ціннісне ставлення до них у різний спосіб (словами, рухами, мімікою, лініями, кольорами тощо) [2 МИО 2.1]
|
сприймає твори різних видів мистецтва і проявляє емоційно-ціннісне ставлення до них у різний спосіб; зосереджує увагу на деталях; пояснює, що подобається у творі, а що ні, визначає відомі засоби художньої виразності [4 МИО 2.1]
|
Пізнає мову мистецтва
|
розрізняє види мистецтва (музичне, образотворче, театральне, хореографічне тощо) і розпізнає притаманні їм засоби виразності [2 МИО 2.2]
|
вирізняє елементи художньої мови, характерні для різних видів мистецтва (музичне, образотворче, театральне, хореографічне тощо) [4 МИО 2.2]
|
Пізнання себе через художньо-творчу діяльність та мистецтво
|
||
Оцінює власну творчість
|
оцінює власну творчість за визначеними орієнтирами; пояснює, наскільки вдалося втілити свій задум [2 МИО 3.1]
|
оцінює власну творчість за визначеними орієнтирами; визначає за допомогою вчителя необхідні для самовдосконалення дії; відстоює своє право на самовираження [4 МИО 3.1]
|
Представляє власні досягнення
|
презентує створені художні образи у зрозумілий спосіб, пояснюючи створене [2 МИО 3.2]
|
презентує створені художні образи, пояснює свій задум, відстоює думку [4 МИО 3.2]
|
Взаємодіє з іншими особами через мистецтво
|
бере участь у колективній творчій діяльності, дотримується правил творчої співпраці; ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва та творчої діяльності [2 МИО 3.3]
|
бере участь у колективних творчих проектах, виконує різні дії/ролі у творчому процесі; обговорює з іншими особами враження від сприйняття мистецтва та творчої діяльності, поважаючи вибір інших осіб [4 МИО 3.3]
|
Регулює власний емоційний стан засобами мистецтва
|
визначає серед творів і видів художньо-творчої діяльності ті, що подобаються; ділиться емоціями від сприйняття мистецьких творів; творить для власного задоволення [2 МИО 3.4]
|
розпізнає власні емоції від сприйняття мистецьких творів, обирає твори і види художньо-творчої діяльності відповідно до свого настрою; пояснює, від чого одержує насолоду у власній творчості [4 МИО 3.4]
|
Додаток 11
до Державного стандарту
Загальні результати навчання здобувачів освіти
|
Обов’язкові результати навчання здобувачів освіти
|
|
1-2 класи
|
3-4 класи
|
|
Заняття руховою активністю, фізичною культурою та спортом; демонстрація рухових умінь та навичок, використання їх у різних життєвих ситуаціях
|
||
Виконує життєво необхідні рухові дії
|
виконує вправи на пересування (ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання), виконує вправи з предметами та без них (за наявності відповідних умов) [2 ФІО 1.1]
|
виконує вправи на пересування (ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання) з предметами та без них, оцінює власне виконання рухових дій та виконання вправ іншими особами (за наявності відповідних умов) [4 ФІО 1.1]
|
Моделює рухову діяльність
|
розпізнає, добирає та виконує фізичні вправи для ранкової гімнастики; розрізняє, добирає та виконує фізичні вправи з різних видів спорту для розвитку фізичних якостей [2 ФІО 1.2]
|
розпізнає, добирає та виконує фізичні вправи для ранкової гімнастики, фізкультурної хвилинки та паузи; добирає відповідний інвентар для кожного виду спорту, розрізняє та виконує вправи з різних видів спорту для розвитку фізичних якостей [4 ФІО 1.2]
|
Виконує фізичні вправи під час ігрової діяльності та змагань
|
виконує рухові дії під час рухливих ігор під керівництвом вчителя [2 ФІО 1.3]
|
виконує рухові дії у рухливих іграх під час занять у школі та дозвілля [4 ФІО 1.3]
|
Вибір фізичних вправ для підвищення рівня фізичної підготовленості
|
||
Контролює свій фізичний стан
|
контролює своє самопочуття за підтримки дорослих у закладі загальної середньої освіти і поза його межами [2 ФІО 2.1]
|
володіє елементами самоконтролю у процесі виконання фізичних вправ [4 ФІО 2.1]
|
Аналізує та оцінює вплив фізичного навантаження на стан здоров’я
|
пояснює значення фізичних вправ для здоров’я людини [2 ФІО 2.2]
|
аналізує вплив позитивних та негативних факторів на стан здоров’я людини; оцінює своє самопочуття за частотою серцевих скорочень та частотою дихання [4 ФІО 2.2]
|
Добирає фізичні вправи для розвитку фізичних якостей та зміцнення здоров’я
|
обирає за допомогою вчителя та виконує вправи/ігри і елементи різних видів спорту для розвитку фізичних якостей [2 ФІО 2.3]
|
регулює інтенсивність навантаження (швидкість, тривалість, послідовність виконання фізичних вправ) відповідно до визначених завдань [4 ФІО 2.3]
|
Дотримання правил безпечної і чесної гри, вміння боротися, вигравати і програвати; усвідомлення значення фізичних вправ для здоров’я, задоволення, гартування характеру, самовираження та соціальна взаємодія
|
||
Виконує різні соціальні ролі
|
виконує різні ролі під час рухливих ігор, забав, обрядів та інших форм рухової діяльності [2 ФІО 3.1]
|
ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності [4 ФІО 3.1]
|
Дотримується безпечної поведінки
|
дотримується правил безпеки особисто та під час спільної з друзями рухової діяльності [2 ФІО 3.2]
|
дотримується правил безпеки під час рухової діяльності в закладі загальної середньої освіти та поза його межами, пояснює значення цих правил та їх наслідки [4 ФІО 3.2]
|
Дотримується етичних норм у руховій діяльності
|
дотримується правил чесної гри під час рухової діяльності; не засмучується через поразку [2 ФІО 3.3]
|
дотримується правил чесної гри під час рухової діяльності; прагне вигравати, не засмучується через поразку і сприймає її гідно [4 ФІО 3.3]
|
Додаток 12
до Державного стандарту
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на рік
|
||||
1 клас
|
2 клас
|
3 клас
|
4 клас
|
разом
|
|
Інваріантний складник
|
|||||
Мовно-літературна, у тому числі:
|
315
|
350
|
350
|
350
|
1365
|
українська мова і література
|
245
|
245
|
245
|
245
|
|
іншомовна освіта
|
70
|
105
|
105
|
105
|
|
Математична
|
140
|
140
|
175
|
175
|
630
|
Природнича
|
140
|
175
|
140
|
140
|
595
|
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|||||
Громадянська та історична
|
|||||
Технологічна
|
|||||
Інформатична
|
35
|
35
|
70
|
||
Мистецька
|
70
|
70
|
70
|
70
|
280
|
Фізкультурна*
|
105
|
105
|
105
|
105
|
420
|
Варіативний складник
|
|||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
35
|
35
|
35
|
35
|
140
|
Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)
|
805
|
875
|
910
|
910
|
3500
|
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти
|
20/700
|
22/770
|
23/805
|
23/805
|
88/3080
|
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на рік
|
||||
1 клас
|
2 клас
|
3 клас
|
4 клас
|
разом
|
|
Інваріантний складник
|
|||||
Мовно-літературна, у тому числі:
|
385
|
385
|
385
|
385
|
1540
|
українська мова та література
|
175
|
175
|
210
|
210
|
|
мова та література відповідного корінного народу або національної меншини та іншомовна освіта**
|
210
|
210
|
175
|
175
|
|
Математична
|
140
|
140
|
140
|
140
|
560
|
Природнича
|
105
|
175
|
140
|
140
|
560
|
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|||||
Громадянська та історична
|
|||||
Технологічна
|
|||||
Інформатична
|
35
|
35
|
70
|
||
Мистецька
|
70
|
70
|
70
|
70
|
280
|
Фізкультурна*
|
105
|
105
|
105
|
105
|
420
|
Варіативний складник
|
|||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
|
|
35
|
35
|
70
|
Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)
|
805
|
875
|
910
|
910
|
3500
|
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти
|
20/700
|
22/770
|
23/805
|
23/805
|
88/3080
|
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на рік
|
||||
1 клас
|
2 клас
|
3 клас
|
4 клас
|
разом
|
|
Інваріантний складник
|
|||||
Мовно-літературна, у тому числі: українська мова і література, іншомовна освіта, мова та література відповідного корінного народу або національної меншини
|
315
|
350
|
350
|
350
|
1365
|
Математична
|
140
|
140
|
175
|
175
|
630
|
Природнича
|
140
|
175
|
140
|
140
|
595
|
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|||||
Громадянська та історична
|
|||||
Технологічна
|
|||||
Інформатична
|
35
|
35
|
70
|
||
Мистецька
|
70
|
70
|
70
|
70
|
280
|
Фізкультурна*
|
105
|
105
|
105
|
105
|
420
|
Варіативний складник
|
|||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
35
|
35
|
35
|
35
|
140
|
Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)
|
805
|
875
|
910
|
910
|
3500
|
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти
|
20/700
|
22/770
|
23/805
|
23/805
|
88/3080
|
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на рік
|
||||
1 клас
|
2 клас
|
3 клас
|
4 клас
|
разом
|
|
Інваріантний складник
|
|||||
Мовно-літературна, у тому числі:
|
315
|
315
|
315
|
315
|
1260
|
українська мова і література
|
245
|
245
|
245
|
245
|
|
іншомовна освіта***
|
70
|
70
|
70
|
70
|
|
Математична
|
140
|
140
|
140
|
140
|
560
|
Природнича
|
140
|
175
|
140
|
140
|
595
|
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|||||
Громадянська та історична
|
|||||
Технологічна
|
|||||
Інформатична
|
35
|
35
|
70
|
||
Мистецька
|
70
|
70
|
70
|
70
|
280
|
Фізкультурна*
|
105
|
105
|
105
|
105
|
420
|
Корекційно-розвиткова робота:
|
|||||
для глухих дітей
|
560
|
560
|
560
|
560
|
2240
|
для дітей із зниженим слухом
|
630
|
630
|
630
|
630
|
2520
|
для дітей з порушенням зору
|
420
|
455
|
455
|
455
|
1785
|
для дітей з порушенням опорно-рухового апарату
|
315
|
315
|
315
|
315
|
1260
|
для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
|
420
|
420
|
420
|
420
|
1680
|
для дітей із затримкою психічного розвитку
|
350
|
350
|
350
|
350
|
1400
|
для дітей з інтелектуальними порушеннями
|
280
|
280
|
280
|
280
|
1120
|
Варіативний складник
|
|||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
35
|
35
|
70
|
70
|
210
|
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти
|
20/700
|
21/735
|
22/770
|
22/770
|
85/2975
|
Назва освітньої галузі
|
Кількість годин на рік
|
||||
1 клас
|
2 клас
|
3 клас
|
4 клас
|
разом
|
|
Інваріантний складник
|
|||||
Мовно-літературна, у тому числі:
|
350
|
350
|
350
|
350
|
1400
|
українська мова та література
|
140
|
175
|
210
|
210
|
|
мова та література відповідного корінного народу або національної меншини та іншомовна освіта***
|
210
|
175
|
140
|
140
|
|
Математична
|
140
|
140
|
140
|
140
|
560
|
Природнича
|
140
|
175
|
140
|
140
|
595
|
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
|||||
Громадянська та історична
|
|||||
Технологічна
|
|||||
Інформатична
|
35
|
35
|
70
|
||
Мистецька
|
70
|
70
|
70
|
70
|
280
|
Фізкультурна*
|
105
|
105
|
105
|
105
|
420
|
Корекційно-розвиткова робота:
|
|||||
для глухих дітей
|
560
|
560
|
560
|
560
|
2240
|
для дітей із зниженим слухом
|
630
|
630
|
630
|
630
|
2520
|
для дітей з порушенням зору
|
420
|
455
|
455
|
455
|
1785
|
для дітей з порушенням опорно-рухового апарату
|
315
|
315
|
315
|
315
|
1260
|
для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
|
420
|
420
|
420
|
420
|
1680
|
для дітей із затримкою психічного розвитку
|
350
|
350
|
350
|
350
|
1400
|
для дітей з інтелектуальними порушеннями
|
280
|
280
|
280
|
280
|
1120
|
Варіативний складник
|
|||||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
|
|
|
35
|
35
|
70
|
Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти
|
20/700
|
21/735
|
22/770
|
22/770
|
85/2975
|